mama09 Skrevet 10. august 2009 #1 Skrevet 10. august 2009 Hvordan ser egentlig den berømte slimproppen ut? Er det noen som har en oppfatning av det? Er det noen tvil, liksom? Jeg fikk plutselig endel slim i trusa lørdag kveld og søndag morgen.. vanskelig å si men det var såpass mye at jeg tror det kan ha vært slimproppen. Er det vanlig at den kommer litt "porsjonsvis" - litt og litt, feks som med meg kveld og morgen? Har termin om 14 dager. Sist jeg var gravid var det tydeligere en slags propp, og den kom dagen før fødsel. Betyr slimpropp-avgang at noe er på gang..?
ღella09ღHarfødtღ Skrevet 10. august 2009 #2 Skrevet 10. august 2009 Jeg og lurer på det der. For i dag kom det så utrolig mye slim at eg begynte å lure på om det kunne være den.. Har hatt mye utflod i det siste, men ikke på langt nær så mye som det kom i dag på engang.. Syns og at lukten har endra seg.. Men slimproppen kan gå leeenge før fødsel starter så det er vel ikke et sikkert tegn på at noe starter med det første.. Har termin om 3 dager...
frøkenfrua Skrevet 11. august 2009 #3 Skrevet 11. august 2009 jeg opplevde også dette for 2 uker siden. Og jeg er 28 uker nå. Det første jeg tenkte på var også slimproppen. Men litt tidlig for min del...eller??
Tyren78-09+12 Skrevet 11. august 2009 #4 Skrevet 11. august 2009 Jeg tror slimproppen min gikk idag. Stor geleaktig klump. Gjennomsiktig på en måte. Som aspik-gele nesten..hehe.. Vet ikke 100% om det var den, men fant ut det må vel være det. Har litt under 4 uker igjen til termin. Mye kynnere både i går og idag..og litt vondt i korsrygg og menssmerter...og litt smerter langt nede på magen. Men kan vel ta en stund før noe mere skjer har jeg hørt...får prøve å smøre meg med tålmodighet.
cakes Skrevet 11. august 2009 #5 Skrevet 11. august 2009 slimproppen kan gå delvis, og den kan gå helt. den kan til og med dannes på nytt og gå flere ganger fikk jeg vite på sykehuset. vanligvis så er det jo et tidlig tegn på fødsel, men ikke alltid. kan bare være tegn på at kroppen forbereder seg til det som skal skje, uten at det nødvendigvis setter igang noe av den grunn. for meg så har det ikke vært tvil når den har gått, det har kommet en god klump slim med litt blod i. de to første svangerskapene gikk den 3 dager før fødsel, denne gangen gikk den i uke 35, jeg er nå uke 37+5. har måttet gå med bind etter det, for det kommer masse utflod og slim hele tiden. (litt ekkelt ja, men sånn er nå vi jenter lagd da.. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå