Gå til innhold

Burde vi gå fra hverandre, søke hjelp, terapi, what!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jg og samboeren har vært sammen i 9 år, derav et samlivsbrudd på 6 mnd. Vi har opplevd mye fælt og vondt sammen, men også mye fint og godt! Vi har det bra sammen, når vi ikke krangler. Har reist masse før vi ble foreldre (10 mnd), bodd andre plasser sammen osv. Vi har opplevd mye sammen og har en laaaaang historie bak oss. Som sagt både påå godt og vondt. Vi liker å gjøre ting sammen, med felles venner, i samme omgangskrets, andre par med barn, familie osv. Men vi kan også finne på ting alene eller sammen med andre venner. Vi fungerer fint i hverdagen og med rutiner, gjøremål, barnet vårt, nye ting, hus&hjem osv. Vi har et fantastisk sexliv fortsatt. Men ! tingen er den - når vi krangler eller diskuterer føler jeg at vi har null RESPEKT for hverandre..!!! Vi kaller hverandre sjellsord, slenger dritt, hiver gjenstander etter hverandre, vi har tilogmed sloss... Det er ingenting vi ikke har jort når det kommer til det! Og han kan true med at "hvis ikke du skjerper deg banker jeg deg", eller kaller meg "fitte" bare fordi han har en dårlig morgenen.. Og jg slenger i veg "jævla idiot", "du er så stygg" osv. Lite hyggelig er det! Før, når vi hadde voldsomme krangler begynte alltid den ene av oss å gråte og vi bad hverandre om unnskyldning, hadde make-over sex osv. Mens nå er det så kaldt og kjølig etterpå! Vi kan gjerne gå flere timer uten å prate med hverandre, han kan lett ta bilen og stikke sin vei for en stund eller jeg tar med hunden og slipper alt jeg har i henderne. Vi krangler/diskuterer ikke hver dag nei, men når det er, blir det så voldsomt og går utover så mye... Jeg er så lei det, føler meg så trist og frustert. Hvorfor har ingen respekt for hverandre lengre, har dette gått for langt? Tilogmed dager som vårt barns første 17.mai ble ødelagt pga en slik krangel, en stor-bursdag vi skulle i ble ødelagt.. osv. Altså, vi elsker hverandre, sier det til hverandre så ofte vi kan, prøver å ha god kommunikasjon, musser og gir enda hverandre oppmerksomhet i de gode periodene. Men. Jg synes kranglingen bare blir verre og verre, vi har trossalt et lite barn som også skal vokse opp. Vet ikke hva vi skal gjøre!! Og vet hvertfall ikke om jeg kommer til å klare å leve uten han; jeg elsker han og jeg hater han!!!! Hva bør vi gjøre, gå fra hverandre, for en stund, terapi, hjelp??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det virker som dere trenger litt hjelp bare. Dere fungerer jo, dere vet bare ikke hvordan man skal te seg mot hverandre ved en konflikt. Lær å respektere hverandre mer så får dere det nok bedre.

Et par kjøreregler hadde kanskje hjulpet også...

men andre ord, søk hjelp ja

Skrevet

Søk hjelp og prøv å finne ut hva som ligger til grunn for denne mangelen på respekt!

Dere blir nok ikke ferdig med hverandre ved å flytte fra hverandre, særlig siden dere har et barn sammen. Dere er jo glad i hverandre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...