MissAntrop Skrevet 10. august 2009 #1 Skrevet 10. august 2009 Venter nr 2 i februar og da vil storesøster være 2 mnd fra 3 år. Trenger jeg søskenvogn da eller holder det med søskenbrett? Hva er deres erfaring?
Abracadabra Skrevet 10. august 2009 #2 Skrevet 10. august 2009 jeg spurte nesten nøyaktig dette spørsmålet for en stund siden, hehe! ikke så lett å vite! får nr to i nov., nr 1 blir 3 i desember. fikk da til råd av de fleste som svarte at søskenvogn ikke var nødvendig, for når de er tre år så går de fleste barn helt greit selv...men jeg må innrømme at jeg vurderer å kjøpe likevel...det var et par stk som sa at de var kjempeglade for søskenvogn, selv om storesøsken var oppimot fire år... jeg tenker på at jeg skal til og fra barnehage og det er mer enn en fem minutters tur for oss...om ettermiddagen kan jeg se for meg en VELDIG sur storebror, spesielt hvis vi skal innom butikken feks., og han må GÅÅÅ hele veien! ;-) (hvertfall hvis nr to ligger og troner i vognen sin og bare har det deilig, hihi.) en annen sak er at vi går mye lange turer med hunden og da er det jo greit å slippe å ha med to vogner, og dermed behøve to voksne!... spesielt hvis det er bare meg som skal ut med to unger og bikkje, da hadde det vært greit med søskenvogn! en ting jeg tenker på er at jeg nok ikke hadde sluttet å bruke vogn på tur med guttungen selv om vi ikke fikk nr to. jeg har en fast runde jeg går ganske ofte med hunden, som tar godt over to timer, og det er jo mye å be en treåring om å gå så lenge! eller kanskje jeg bare har en veldig bedagelig anlagt guttunge her? hehe. dette ble et langt og rotete svar, håper noen andre kan være mer konstruktiv, hahaha! men tenker veldig mye på dette selv.
Maisie Skrevet 10. august 2009 #3 Skrevet 10. august 2009 Venter også nr 2, og nr 1 vil akkurat være fylt 3 år når nestemann kommer. Vi skal ikke kjøpe søskenvogn. For oss holder det med en vogn, en liten en. Av flere grunner. Jeg sliter med bekkenløsning, og trenger en så lett vogn som mulig. Når vi skal ut alle sammen, eller en av oss og begge barna, vil det holde med en vogn og søskenbrett eller en vogn og bæretøy. En i vogna, og en i bæretøy. Tenker da at den nye vogna bør være grei å bytte fra bag til sportssete, slik at den som ikke bæres, kan sitte/ligge i vogna. Dessuten vil en søskenvogn oppta mere plass enn en vanlig vogn, både inne i leiligheten vår, og i bilen. Og så er det upraktisk å skulle trille tur med den lille i en svær søskenvogn. Og dyrere å kjøpe.
Gjest Skrevet 10. august 2009 #4 Skrevet 10. august 2009 Vi har bestemt at vi skal ha. Jenta vår er alt 89cm lang og enda er det jo maaange mnd igjen til jeg har termin..... Så jeg lurer på om det finnes ei søskenvogn som passer til både liten og stor jeg? Babyen må jo få ligge skikkelig med ryggen sin, mens storesøster må få nok plass. Både i lengde og bredde. Noen som har et tips om ei vogn når aldersforskjellen blir såpass stor?
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 10. august 2009 #5 Skrevet 10. august 2009 Vi kommer ikke til å kjøpe søskenvogn.....Storesøster sitter ekstremt lite i vognen sin, er som regel bare helt på slutten av turer hun kanskje blir litt sliten. Så vi tenkte å kjøpe et søskensete som kan stå oppå bagen på duo vognen vi har kjøpt :-)
gutteklubben grei Skrevet 10. august 2009 #6 Skrevet 10. august 2009 Vent i så fall til du har født eller rundt termin, og se hvor mye eldstemann sitter i vogn da... Vi brukte bare søskenvogn i sju åtte måneder og her er det bare 17 måneder mellom. Har en buggypod på hovedvogna nå (buggypod.com) men den er sjelden i bruk. Nå er eldstemann av de to minste 2,5 år.
Herkules Skrevet 10. august 2009 #7 Skrevet 10. august 2009 Har 27 mndr mellom mine og har en Phil& Teds søskenvogn ( enkel vogn med søskensete) Har igrunn ikke brukt den såå mye, men kjekt å ha i grunn. Vi har også hund så det er jo også en grunn Storebror her er flink til å gå, men har helt klart storkost seg når han har fått sitte i vogn han også Hadde aldri kjøpt en sånn dobbel/tvilling- vogn Nå brakk storebror benet og jeg er alene på ferie med 2 barn og hund så¨ nå er jo vogna et must.
Abracadabra Skrevet 11. august 2009 #8 Skrevet 11. august 2009 vurderte søskensete men hørte sist at de er gått vekk fra å anbefale det pga ustabilitet, pluss at det kan bare brukes av barn opp til ti kilo? har ikke sjekket det nærmere altså, er det noen som vet mer om det?
Abracadabra Skrevet 11. august 2009 #9 Skrevet 11. august 2009 forresten, gutteklubben, er buggypod bra? det så jo ut som en grei løsning, selv om jeg egentlig ser mest på tandem-vogn...tror du den passer på en emmaljunga duo?
Tre tette! *07+10+11* Skrevet 11. august 2009 #10 Skrevet 11. august 2009 Her blir det akkuratt 2,5 år mellom de. Jeg trur jeg har bestemt meg for å kjøpe en OTH søskenvogn. Synes den er kjekk siden du kan ha en sportsdel og en hardbag samtidig (er ikke noe fan en softbag). Den er også super å kjøre:) Vi har også hund og jeg vil veldig gjerne komme meg ut av huset å gå lange turer selvom jeg har begge barna hjemme.
milva76 Skrevet 11. august 2009 #11 Skrevet 11. august 2009 Phil and Ted's kunne jo vært super for deg. Vi kjøpte denne og aldersforskjellen hos oss mellom storesøster og lillebror blir 2 år og 4 måneder. Vi ble dessverre nødt til å selge den igjen med en gang da søskensetet som storesøster må benytte den første tiden kun tåler 15 kilo. Sålenge det er hun som skal sitte oppå er visst vektgrensen veldig viktig pga stabiliteten. Vær oppmerksom på vekten om du ser på denne vogna. Ingen sa nemlig dette til meg i butikken.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 11. august 2009 #12 Skrevet 11. august 2009 Vi skal ikke ha søskenvogn, ikke ofte vesla på 2 1/2 siter i vogna lengre, og barnehagen er i kjøreavstand. Kjøper søskenbrett til Simo'n og har også bæresele til storesøster hvis vi skal på langtur.
Johan Skrevet 11. august 2009 #13 Skrevet 11. august 2009 VI har kjøpt søskenvogn. Blir akkurat 2,5 år mellom barna, og jeg kommer til å gå til barnehagen en hel del. Storebror er veldig glad i å sitte i vogn, og også i å løpe i motsatt retning av hva jeg har tenkt. Ser for meg en ufattelig lang tur til og fra barnehagen da... Dessuten synes vi det er greit å kunne ha med seg begge ungene alene, f.eks til byen eller i butikken, og da er det veldig godt å kunne stroppe fast den største og - og ikke være avhengig av å bære den ene. Men dette må man egentlig bare vurdere ut i fra bruksbehov. Kjører man til barnehage, går man lite tur alene og er storesøsken flinke til å gå i riktig retning er det nok ikke nødvendig. Vi har kjøpt Titanium, og har bag som passer inni. Er nok mange dyrere, flottere vogner der ute, men vi syntes den passet både vårt budsjett og bruk. Jeg må innrømme at jeg ikke forstår at folk vil ha Phil & Teds (sånn over hverandre). Den minste blir helt borte under den store tunge ungen, de ser ustabile ut, og jeg likte ikke systemet for å legge ned ryggen og at det ble veldig åpent bak når man la ned setene. Men det er meg... Skulle gjerne hatt TFK-søskenvong, men de er altfor dyre for vår bruk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå