lykkelig x3 <3 Skrevet 10. august 2009 #1 Skrevet 10. august 2009 Hei, har "alle" tatt folat? Vet jo at man bør ta folat både før og i første trimester av svangerskapet. Begynte veldig bra med folat og omega 3, deretter tok kvalmen overhånd, og fikk avsky for alt som skulle puttes inn i munnen.... Er litt bekymret, men trøster meg med at mange barn er født uten at mor har tatt folat... Gleder meg til UL for å se på lille bebis!
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 10. august 2009 #2 Skrevet 10. august 2009 Hei. Jeg har ikke tatt noe folat. Jeg visste ikke om det før jeg ble gravid jeg. Har bare tatt tran fra uke 17. Det går nok bra med våre barn også, selv vi ikke har tatt folat:-))
LillePersille88 ? Skrevet 10. august 2009 #3 Skrevet 10. august 2009 Jeg begynte med folat dagen jeg fant ut jeg var gravid. Er 12+2 i dag, og har sluttet å ta nå (legen sa det ikke var nødvendig å fortsette). Tror nok det som regel går bra selv om man ikke tar det:) Tran har jeg ikke begynt å ta enda, men må vel sikkert begynne etter hvert..
b77h Skrevet 11. august 2009 #4 Skrevet 11. august 2009 Vil bare tipse om at hvis dere skal ta tran og andre ting, så er det lurt å gjøre det i starten av svangerskapet - det er da alt dannes og man trenger de ekstra næringsstoffene. Folat er spesielt viktig den første tiden, av samme årsak, men jeg tar det hele svangerskapet. Det er bare gunstig og ikke noe som skader.
Kabari med nr 1 på tur =) Skrevet 12. august 2009 #5 Skrevet 12. august 2009 slenger bare inn at jordmor sa til meg at folat kan man meget gjerne ta hele svangerskapet.. så det gjør jeg.. å det er ikke forseint å starte
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 12. august 2009 #6 Skrevet 12. august 2009 Syns det er skumelt å prøve å huske tabletter når jeg er gravid. Jeg har nok tatt både 0, 1 og 2 folattabletter per dag. For meg var den nemlig helt umulig å huske om jeg hadde tatt tidligere på dagen eller ikke! Men, men, jeg gjorde så godt jeg kunne :-)
Kabari med nr 1 på tur =) Skrevet 12. august 2009 #7 Skrevet 12. august 2009 ta en liten tynn tusj å skriv tall (dato) eller første bokstav i uke dag på baksia av brettet.. da kan det være d blir bra =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå