Treningsmamma har født ♥ Skrevet 10. august 2009 #1 Skrevet 10. august 2009 Noen som vet? Har tenkt å videreutdanne meg som lærer slik at jeg kan undervise i historie. Jeg har to små barn og er i full jobb så tenkte å melde meg opp som privatist slik at jeg kun går opp til eksamen. Er det noen som har gjort dette? Hvordan har dere gått frem? Veldig glad for hjelp )
Babyønske �� Skrevet 10. august 2009 #2 Skrevet 10. august 2009 Er noen år siden jeg gjorde det nå, men jeg mener jeg gikk til nærmeste videregående skolen som tilbydde privatisteksamen i de fagene jeg skulle ha og meldte meg opp der. Sjekk nettsidene til din kommune eller det er vel gjerne fylkeskommunen som har med de videregående skolene å gjøre. Det er som sagt noen år)ca 10 år) siden jeg var privatist, så er ikke sikkert det er sånn det fungerer enda.
Babyønske �� Skrevet 10. august 2009 #3 Skrevet 10. august 2009 Sjekka litt jeg, og her skal det visst gjøres nå: https://www.privatistweb.no/prweb/start.action
Prinsesse_og_prins<3 Skrevet 10. august 2009 #4 Skrevet 10. august 2009 Videreopplæring for lærere så må du høyere enn vidregående. Da må du ha høyskole elller universitetet. Så da må du kontakte høyskolene eller universitetene og høre om de tilbyr privatist eksamen. Noen skoler tilbyr samlingsbasert. Det vil si at du har kanskje 4 x 3 dager iløpet av høsten. Tar du høyskole er det jo samfunnsfag du tar. Kun historie må du på universitetet.
Treningsmamma har født ♥ Skrevet 10. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 10. august 2009 Hei Takk for svar Vet du om dette gjelder for grunnfag historie også? Er pr i dag idrettslærer og vil ha mulighet til å undervise i historie ved siden av. Men er så usikker på hvordan jeg skal gå frem. Jeg er akkurat ferdig med master og har vært hjemme et år med minsten så det er uaktuelt å studere nå. Er flink til å strukturere meg så å lese på egenhånd for deretter å gå opp til muntlig eksamen hadde vært perfekt. Hørte om noen andre som hadde gjort det samme
vildejenta Skrevet 10. august 2009 #6 Skrevet 10. august 2009 Privatistweb er vel kun for vgs fag tror jeg. Om det er fag på høyskolenivå eller lignende så må du vel ta kontakt med den høyskolen eller universitetet som er nærmest der du bor, tror ordningene er litt forskjellige når det gjelder privatisteksamen der..
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 10. august 2009 #7 Skrevet 10. august 2009 Tror ikke det går an å bare ta eksamen lenger. Du må nok pent levere inn en del oppgaver underveis. Men om du søker på historie og nettbasert tror jeg du skal finne en del.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå