Gå til innhold

Dere som har brukt P-piller ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på : dere som har brukt p-piller før dere ble gravide, hvor lang tid tok det fra P-pilleslutt til dere hadde EL/normal syklus ?

Er vel ikke vanlig å bli gravid samme syklus som man slutter med pillene - men det skjer vel det også ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble gravid med en gang begge gangene. Helt normalt å få EL raskt igjen.

Skrevet

Og like normalt å måtte vente en stund på å få "orden i sakene" igjen også. Selv brukte jeg 3 mnd etter p-pilleslutt på å blir gravid, fikk mens som normalt en mnd etter forrige som p-pillestyrt.

Ei venninne hadde masse tull med syklus i flere mnd før det endelig roa seg og syklusen var jevn. Hun brukte 1 1/5 år på bli gravid.

Skrevet

Når man går på p-piller er der en fare for å bli gravid om man glemmer en pille, dermed sier det seg selv at det slettes ikke er uvanlig at man kan bli gravid med en gang man slutter på p-piller.

Selv slutta jeg da det var 8 piller igjen på brettet, og ble gravid en av de første dagene.

Skrevet

Jeg fikk tilbake eggeløsningen og normal syklus tilbake med en gang etter at jeg sluttet på p-pillene, men ble ikke gravid før 7 måneder senere. Ut ifra meg og mine venner er det vanlig å bruke tid på å bli gravid etter p-pilleslutt, det er nemlig ikke alle som tåler hormonene fra p-pillene like godt. Det kan ødelegge for syklus og fruktbarhet, men vær tålmodig så blir du nok snart gravid:)

Skrevet

Hm..takker for svar alle sammen, interressant lesing.

Er på dag 30 i syklusen nå, første syklus uten p-piller.

Har hatt sex annenhver dag hele syklusen og ventet mensen på dag 28 - men den kan jo ha forskjøvet seg litt siden sist jeg var p-pille-fri, jeg er jo blitt noen år eldre siden da.

Kan jo ikke ha klaffet nå med en gang, men litt spennende er det inntil mensen kommer, likevel :-)

Men, ender det ofte med abort de svangerskapene som blir til sånn rett etter pilleslutt ?

Hadde en MA for 6 år siden, ble da gravid første syklus etter pilleslutt.

Kanskje fordi kroppen fortsatt har masse hormoner ewller noe slikt ?

Noen som vet ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...