Gå til innhold

Dere erfarne mooncup brukere!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg kjøpte meg mooncup nylig, og har brukt det siden onsdag forrige uke. I dag voknet jeg til en kløe jeg kjenner igjen fra tidligere, tok ut mooncupen og fant frem canestenen;(. Det som er rart er at jeg har lest om mange som har slitt med sopp, og som ikke har hatt dette siden de byttet fra bind/ tamponger til mooncup, og derfor lurer jeg på om jeg gjør noe feil;/ Jeg kokte den før bruk, og har vasket den godt med dr. greve intimsåpe, og passet på at det ikke har vært såperester igjen på den.

Men det jeg tror er problemet er at den virker litt stor akkurat når jeg tar den ut, og kanskje huden rundt sjedeåpningen blir litt sår, og lett motagelig for sopp. Er det noen metode for å få ut den øverste kanten uten at det strekker så mye på sjedeåpningen?

Hilsen håpefull..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt råd er: ikke vask den med såpe hver gang du tømmer den. Skyll den grundig med vann, det holder. Så vasker du den og skyller den i eddikvann når du er ferdig for denne gangen.

For å få den lettere ut, stikk pekefingeren opp langs kanten av koppen for å løsne vakumet mens du drar i stilken med langefinger og tommeltott. Når du har fått den nesten ut så vipper du på den slik at du tar ut den bakre enden først og deretter den fremre. Omtrent som når du tar av deg sko; du vipper hælen ut først før du tar ut tærne.

Håper det hjelper :-)

Skrevet

Takk for råd! Håper det gir seg.

Jeg har hatt litt problemer med at det har lekket selv om jeg nesten ikke har blødd noenting. Tror det er fordi den ikke ville åpne seg ordentlig, men så fant jeg en genial bretteteknikk! Sjekk ut "origami" fold her:

http://community.livejournal.com/menstrual_cups/453392.html?nc=58

Den er genial fordi man kan holde heelt nederst uten at den "går opp", den er liten i toppen, pluss at den åpner seg lett. Med denne så kan jeg høre og kjenne at koppen åpner seg, det har jeg ikke gjort med de andre. Bare et lite tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...