Anonym bruker Skrevet 10. august 2009 #1 Skrevet 10. august 2009 Har ikke kjent liv siden Lørdag kveld. Er det normalt eller burde jeg ta kontakt med legen?
Emil & Røra Skrevet 10. august 2009 #4 Skrevet 10. august 2009 Kom deg på sykehuset! Lite liv er det første tegnet på at barent ikke har det bra. Han/hun kan sparke i en retning som gjør at du ikke kjenner det, men noe liv bør du ha kjent.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2009 #5 Skrevet 10. august 2009 det ville jeg sjekket med en gang. si fra hvordan det går
Anonym bruker Skrevet 10. august 2009 #6 Skrevet 10. august 2009 Mener du det? Så langt uti skal du kjenne godt med liv hver dag! Og flere ganger om dagen. Mange pleier ha et mønster innen den tid. Håper du har ringt legen! Og at alt går bra!
Anonym bruker Skrevet 10. august 2009 #7 Skrevet 10. august 2009 enig i at du må kontakte lege/føden ja!! men trenger ikke være noe galt! opplevde dette selv, å var helt ødelagt da jeg kom til legen.. men takk o lov så var det bare babyen som lå med føttene mot ryggen min, så resten av sv kjente jeg nesten aldri liv. kun at det presset på inni magen. masse lykke til!!!!!
Anonym bruker Skrevet 10. august 2009 #9 Skrevet 10. august 2009 Takk for svar alle sammen! Jeg la meg rolig ned på sofaen nå en time for å se om jeg kjente liv, men kjenner bare litt kribbling som jeg hadde mye av da jeg var i uke 20-25 ca. På lørdag sparket babyen mye bakover mot rumpa mi, men da kjente jeg det jo godt og har kjent masse liv de siste to ukene. Men nå har jeg ikke kjent ordentlig liv siden lørdag.....bare denne kribblingen. Er så redd for å ringe legen også. Får sikkert svar om at alt er normalt og da vil jeg føle meg så dum. Har normalt kjent spark gjevnlig. Var hos legen for 1 uke siden og da hørtes alt bra ut. Var normal sjekk. Ringer jordmor imorgen hvis jeg fortsatt ikke har kjent spark. Men jeg hadde vel ikke kjent kribblingen hvis det var noe galt?
Anonym bruker Skrevet 10. august 2009 #10 Skrevet 10. august 2009 Kribling kan jo være luft... Er du seriøs? Redd for å ringe legen? Det viktgste er vel at allt står bta til i med babyen? På dette stadiet skal du kjenne masse liv hver dag. Ring føden da vel...så slipper du jo å kontakte legen din. For om allt var bra for ei ukie siden så trenger det ikke være det nå. Tenk på barnet
Emil & Røra Skrevet 10. august 2009 #11 Skrevet 10. august 2009 Lite liv kan som jeg sa væøe et av de første tegnene på at noe er galt. Du bør dra og bli sjekket! De er veldig tydelige på dette på sykehuset og de finnes til og med en "tell sparkene" kampanje for at gravide skal ta dette allvorlig.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2009 #12 Skrevet 10. august 2009 drikk et glass kaldt sukkerholdig drikke, og se om du kjenner noe da.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2009 #13 Skrevet 10. august 2009 Kom deg til legen eller sykehuse nå, du skal ikke være redd for det! Lykketil
Fullrulle86 Skrevet 10. august 2009 #14 Skrevet 10. august 2009 Ring føden med en gang! Det er noe alle gravide skal gjøre viss de ikke kjenner spark hver dag etter uke 24 tror jeg det er...
Anonym bruker Skrevet 10. august 2009 #15 Skrevet 10. august 2009 Må bare si at du ikke er den absolutt skarpeste kniven i skuffen HI. Når du ikke kjenner liv i magen, siden lørdag...så gjør du noe med det. Å være redd for å ringe legen? Hva er det for noe? Hva om babyen din ikke har det bra da? Er du fremdeles redd for å ringe legen da? Dessuten er det fult mulig å ringe andre enn legen. Noen ganger er det lurt å tenke selv, og ikke la andre tenke for deg.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2009 #16 Skrevet 10. august 2009 Håper du har ringt føden eller jordmor, HI. For hvis det virkelig er noe i veien med barnet, så har du virkelig kastet bort verdifulle tid.
OleMari Skrevet 10. august 2009 #17 Skrevet 10. august 2009 Viss jeg ikke hadde kjent liv på nesten 2 døgn ville jeg ringt føden/lege/jordmor og fått en sjekk. Mest sannsynlig har babyen snudd seg slik at h*n sparker bakover så du ikke kjenner det, men det er bedre med en sjekk for mye enn en for lite!!
babygullz <3 vilde Skrevet 10. august 2009 #18 Skrevet 10. august 2009 Hun trenger da ikke et sånnt svar 16:49 ? Ring føden du! Da får du komme inn med en gang, bedre med en sjekk for mye
Anonym bruker Skrevet 10. august 2009 #19 Skrevet 10. august 2009 Hadde ringt føden med en gang. Hadde aldri ventet så lenge engang!
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 10. august 2009 #20 Skrevet 10. august 2009 Hei HI, hvordan går det nå? Drukket noe veldig søtt og kjent liv? Har du ringt føden og forhørt deg? Litt urolig på dine vegne.
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 11. august 2009 #23 Skrevet 11. august 2009 Kjent liv nå? Hvordan har du det? Snakket med lege?
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #24 Skrevet 11. august 2009 Hei Hi her! Takk for at dere har tenkt på meg! Ringte til Jordmor og hun sa at babyen kunne ligge i en stilling hvor jeg ikke kjente så mye spark. Det var positivt at jeg kjente den "sommerfugl" kribblinga. Fikk beskjed om å prøve å drikke sukkerholdig saft og legge meg rolig ned en halvtimes tid på ryggen. Samboeren min kjente visst et lite spark da og sa han hørte liv, men jeg kjente fortsatt ingenting. Vi fikk beskjed om å prøve utover kvelden og se ann. Vi dro i butikken og kjøpte marengs for det var det mest sukkerholdige jeg kom på. Spiste noen av de og la meg på sofaen for å kjenne etter. Etter ca 20 min så kjente jeg 2 spark. Det er det deiligste jeg har kjent på lenge! Skal ALDRI klage over sparkene igjen eller si at det er ekkelt!! Når jeg våknet idag var det masse liv igjen og magen har detti ned. Grunnen til at jeg ikke kjente noe kunne også være det at han lå så høyt oppe. Nå er jeg super glad og skal ut å kjøpe noe til den lille.
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 11. august 2009 #25 Skrevet 11. august 2009 Godt å høre at det er liv der inne da ;O) Tror ikke jeg hadde gått så lenge selv uten å drukket "kruttsterk" søt saft, og forsøkt kjenne etter liv. Og om ikke, kontaktet lege eller føden. Du må ikke uroe gravide damer på den måten vet du...he he Kos deg resten av svangerskapet da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå