Gå til innhold

Hovne bein og ser stjerner..noen andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt hevelser i beina en stund nå, men da jeg sto opp idag var den ene ankelen min helt deformert..sinnsykt hoven! Gjør vondt under beina når jeg går.. Jeg opplever også å se stjerner, eller slike pixler, og ble litt redd for at det kunne være noe galt. Har snakket med en passe uinteressert lege, som egentli ikke kunne svare meg på noe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jo være et tegn på svangerskapsforgiftning. Jeg tror jeg ville ringt legen en gang til eller ringt føden.

Skrevet

Kan det være du har lavt blodtrykk?

Jeg har lavt blodtrykk og opplever det samme som deg, det å se stjerner når jeg reiser meg raskt. Har også hovne ben, men ikke så voldsomt som deg... Føler jeg går på puter hvis du forstår.

Var til legen i dag for kontroll og fikk sjekket det vanlige - lavt blodtrykk og lav blodprosent. Ble sykemeldt frem til permisjonen min starter 3 sept (vel 3 uker til)

Ville tatt en tlf til jordmoren eller legen din som du har gått til i svangerskapet. Håper de er litt mer interessert.. Det er jo tross alt jobben deres å følge deg opp.

Når var du til kontroll sist?

Skrevet

Jeg ser også stjerner når jeg reiser meg, eller leer meg litt fort, har aldri tenkt noe på det, er det noe jeg bør si ifra til jordmor om? Har liksom aldri tenkt noe videre på det når det skjer.

Skrevet

Jeg ser også stjerner av og til. Hva er dette for noe? Hadde lavt blodtrykk i starten, men har blitt veldig bra nå. Det er spesielt ille når jeg sitter på do og tar i litt. Hehe:) Hva kommer det av?

Skrevet

Jeg var på kontroll på tirsdag, og da var alt fint.

Ser ikke stjerner når jeg reiser meg, det er rett som det er uavhengig om jeg går, sitter eller står. Venter på at legen skal ringe meg nå, får se hva han sier. Regner med alt er fint, og at jer får beskjed om å komme inn i morgen på kontroll, har time da.. :)

Skrevet

Jeg har også hatt de fleste av de plagene du nevner der. Var nylig til utredning på sykehuset etter en tur på legevakta slik at de kunne bekrefte eller avkrefte om jeg hadde blodpropp. Det hadde jeg heldigvis ikke. Blodpropp er ganske alvorlig. Det er noe du _bør_ få sjekka ut om det kan være. Så får vi håpe at du heller ikke har det. Sitt/ligg med beina _høyt_ oppe så lenge du kan når du har muligheten for det. Det gjør at vannsamlinga synker igjen. Blodsirkulasjonen kommer i gang igjen av det. Sjekk på apotek og lignende steder etter støttestrømper. Bare pass på at de er i en størrelse som passer beina dine når de er hovne slik at du får de på deg.

Skrevet

En annen ting: Ikke gi deg med å spørre leger eller fagpersoner om hjelp. Var det fastlegen din eller en annen lege du var hos som ikke virka interessert/kunnskapsrik? Be de ta blodprøver, urinprøver og ultralyd av foten/føttene du er hovne i for å sjekke om du kan ha blodpropp. Jeg vil ikke skremme deg med det, men det er jo viktig å finne ut at det ikke er noe alvorlig i alle fall. Og blodpropp er alvorlig, noen av de tegna du nevnte at du har er tegn på blodpropp. Bare sjekk det ut. Vil ikke fastlegen din svare, så spør nærmeste legevakt etc. Spør alle leger du kan spørre helt til du får visshet i det du lurer på.

Skrevet

Syns du bør ringe føden. Symptomene stemmer godt med svangerskapsforgiftning. Svangerskapsforgiftning kan komme over natten og kan være ganske alvorlig. Ikke verdt å vente.... Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen, det setter jeg pris på! :)

Jeg har vært på legevakten i ettermiddag, og møtte på en trivelig lege som sjekket både urin, blodtrykk og -verdier, og fosterlyden.. Alt var visstnok helt i orden, og han sa det var verken sv.skapsforgiftning eller blodpropp. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...