Gå til innhold

Nå trenger jeg virkelig hjelp her....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frøkna er satt på fredon Lindbergs, hypoglykemi diett, av legen. Men jeg finner ikke noe på nett !!!!!

Er det poteter,ris,pasta og brød hun ikke skal ha ? Eller ?

Noen som har peiling her ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjøp fedon sin bok! "naturlig slank" heter den.

Skrevet

Kanskje du kan google Fedon Lindberg? (Ikke Fredon) Enklere det vel, enn at andre skal skrive opp alt for deg?

Skrevet

har googlet til den store gullmedalje ! Gidder ikke spørre her inne hvis jeg hadde funnet det vel ? Å ja jeg googlet "fedon Lindberg"

Trenger ikke skrive opp alt heller, men kanskje en link ?

Skrevet

Da beklager jeg:) Er bare så vant til at folk spør om ting som de kan finne ut av på to sekunder hvis de bare googler litt... Men jeg får nå opp en del sider med oppskrifter og sånt jeg da...

Her sier han en del om barn og kosthold hvertfall: http://www.dagbladet.no/dinside/2008/08/23/544511.html

Skrevet

Skjønner den, my rare spørsmål her.

Så på linken, men det er det jeg har funnet over alt.

Finnes det en oversikt over gi (tror det heter det) ?

Et sted sto det at frukt ikke var ok ????

Rent kjøtt,fisk og kylling er ok men hva med melkeprodukter ?

Dette er en jungel jeg godt kunne klart meg uten, men nå må jeg bare sette meg inn i det.

De fleste nett-stedene handler om slanking, så da får jeg noen motstridende svar.

Frøkna skal rett og slett holde seg så langt unna sukker som det går ann.

Takk for hjelpen :)

Skrevet

hvor gammel er hun? Og hvor stor, om jeg kan spørre.. har en liten blubbis her som har vært stor siden fødselen av. Hun er aktiv og spiser ikke så mye som før, men er likevel litt bekymret for vekten hennes..

Skrevet

15.08 : denne siden fant jeg også og er den mest innformerende.

Frøkna her er 5 år og tynn som er strek. Legen lurte først på om det var diabetes, men nå tipper han mere over til hypoglykemi (motsatt av diabetes) Så da skal vi følge Fedon Lindbergs "diett" i 3 måneder for og se om det har noe efekt. Da blir det nye prøver. Hvis ikke det er bra da er det sykehuset neste.

Så dette har ikke noe med vekt og gjøre, men fedon har helt klart endel fornuftige ideer. (Har lest 4 av bøkene i dag ! måtte på biblioteket)

Men nå har jeg lest meg opp på GI og tenker med gru på de neste 3 månedene, hvor vi skal 3 uker på ferie til usa også. Blir ikke lett og holde seg unna is og sukkerholdig tørstedrikk, joda vann blir det mye av men ....

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

syns det hoeres rart ut aa faa barnet sitt satt opp paa diett av legen ogsaa ikke faa noe informasjon og detaljert diettplan fra han ogsaa. Skal du liksom ordne selve dietten selv? skift lege hvis han henviste deg til internet for aa finne dietten selv.

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

jeg leste alle svarene dine naa. sorry. jeg misforstod.

Du finner massevis av lav GI mat i usa, det meste er godt merket ogsaa. Men du MAA sette deg inn i det og laere masse om nutrition og mat og hvordan stoffskiftet fungerer.

Lykke til!

Skrevet

Han har ikke henvist meg til internett. Han ba meg lese om hypoglykemi i Fedon L. sine bøker og følge det som står der om GI.

Frøkna skal ha så lite sukker som overhode mulig og langsomme karbohydrater.

Problemet oppsto da jeg ikke fant noe om dette som ikke omhandlet slanking på nett. Så da måtte jeg dra på bibloteket og låne alle bøkene av F.L. istede.

For det er ingen her som hadde noen linker eller gode svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...