Gå til innhold

Britax two way elite - noen som har det setet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har setet? De har det på tilbud på Barnas Hus nå, ser jeg, og småtten vår vokser veldig for tida... Snart på tide med nytt sete.

Noen som har vært borti det og har erfaringer å dele? :)

Skrevet

Min venninne hadde dette setet tidligere, og var ikke fornøyd. Det er alt for dårlig støtte for hodet, og barnet sitter ikke spes godt i det. Hun har nå byttet til britax mulitech, og er kjempe fornøyd. Dette setet kan du ha både forrover og bakover-vendt. Det gir mye bedre støtte både i sidene og for hodet. Et godt og trafikksikkert sete mao. Ellers så anbefaler jeg deg å sjekke forbrukerportalen for tester av bilseter, så får du en pekepinn om hvilke seter som er gode.

Skrevet

Har det setet i bil nr 2 til eldstemann. Kjøpte det til han da han var 14 mnd og tenkte at det var et greit sete til små bilturer (typisk til og fra barnehage/butikk etc), samt at det var enkelt å montere slik at vi hadde et sete som besteforeldre enkelt kunne låne.

Vi er IKKE fornøyd med setet. Til å være en helt normal gutt på 14 mnd (ca 78cm og 11 kg) så satt han veldig dårlig i dette setet. Det ble veldig bratt for han og sovnet han så satt han veldig vondt. Hodet dinglet fremover... fikk helt vondt av han. Nå er han passert 2 år og sitter forsåvidt greit i setet.

Siden vi stortsett bare bruker den bilen til små ærend så har setet fungert, men jeg vil ikke anbefale det til barn under 2 år. Nå når lillebror trenger ny bilstol så skal han få HTS combi x1 (tror det er det det heter) som vi er veldig fornøyd. I hovedbilen overtar lillebror et sånt sete, mens storebror skal få britax evolva (samme som britax multitech bare at det kun er fremovervendt).

Så kommer helt an på hvor gammelt barne ditt er og hvor mye dere kjører bil... men jeg ville ha valgt et annet sete. Enten HTS sitt sete eller Britax multitech (tror det kan brukes lengre da en kan forlenge nakkestøtten en god del).

Skrevet

Takk for svar, begge to. Blir vel et annet sete, ser det ut til. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...