Anonym bruker Skrevet 10. august 2009 #1 Skrevet 10. august 2009 Har ikke noe utdanning eller praksis i helse sektoren, men synes det ser utrolig spennende ut å bli ambulanse arbeider. Men hva skal til når man ikke har den riktige vgs utdanningen? Og hva tjener en ambulansearbeider i året med 100 / stilling med alle tillegg?
Anonym bruker Skrevet 10. august 2009 #4 Skrevet 10. august 2009 Du må vel gå helse og sosial gr.kurs også videre på ambulanse faget. Hva du tjener, aner jeg ikke.
Gjest Skrevet 10. august 2009 #5 Skrevet 10. august 2009 1 år på Helse & Sosial gr.kurs. 1 år på Ambulanse 2 år i ambulansefaget (dvs Lærling) Jeg troooor begynner lønnen er på rundt 300 000,- (skal sjekke om 2 sek)
Gjest Skrevet 10. august 2009 #6 Skrevet 10. august 2009 Bomma litt ja ) Hva er lønna som ambulansearbeider? Lønna reguleres av to forskjellige tariffavtaler. Minstelønn for autorisert ambulansearbeider er henholdsvis 265.000,-/år (+ variable tillegg for ubekvem arbeidstid og utrykninger) etter SPEKTER-tariffen og 317.995,-/år (+ evt. kompetansetillegg inntil 27.000,-) per år i NHO/Delta-tariffen.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2009 #7 Skrevet 14. august 2009 Hei dere Jeg har jobbet som ambulansesjåfør siden 2006. Trives veldig godt og anbefaler det på det sterkeste til dere som føler at dere vil ha den jobben. Men når det gjelder utdannelse anbefaler jeg dere ikke å gå ambulansefag på VGS, men å ta sykepleien på Høyskolen (dere må da ha studiekompetane eller realkompetanse). Da får dere et mye bedre grunnalg og mange flere muligheter i ettertid og bedre betalt enn de som tar VGS. Etter endt sykepleierutdannelse må en så ta div kurs for å få kompetanse til å jobbe i amb. Det er også å anbefalet å begynne å hostpitere i amb etter at dere har begynt på sykepleien, det er også veldig lærerikt. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå