Gå til innhold

Ta han opp eller la han ligge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt på drøye 6mnd viste tydelig at han var trøtt i sta. Han hadde da vært våken en times tid. Han gjespet og gnei seg i øynene, i tillegg survet han litt. Såå...jeg la ham i sengen. Der ligger han enda, men nå er han tydeligvis ikke trøtt lenger. Han lager masse koselyder og koser seg virkelig. Dette skjer ganske ofte, så derfor lurer jeg på hva man egentlig skal gjøre.

Skal jeg la ham ligge der og kose seg til han sovner (han har ligget 20min nå) eller skal jeg ta han opp og legge han igjen når han begynner å bli trøtt?

Som dere sikkert skjønner har vi ingen faste soverutiner på dagtid (enda)..:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser ingen grunn til hvorfor du ikke bare skal la han ligge :-) Siden han tydelig var trøtt i sta, så ville jeg bare latt han ligge.. Om han bare ligger der og koser seg, så er det jo ivertfall ingenting å tenke på! :-)

Skrevet

Nei, skader ham nok ikke..:) Men han virker jo ikke det minste trøtt lenger og jeg vet han kan bli liggende slik leeenge. Jeg synes det er litt dumt at han bruker så masse av våken-tiden sin i senga, samtidig vil jeg ikke lære han at han får komme opp bare han godsnakker litt med mamman sin..:P

Skrevet

selv om han ikke sover, så er det sikkert godt for han å få litt avslapping i sengen. Så lenge han er fornøyd med det, så ville jeg ikke tatt han opp. Mini vår er litt eldre da, men han kan ligge lenge (1time) å koseprat med seg selv og bamsene sine. Så sovner han etter hvert :D

Skrevet

la han ligge..:)

så lenge du hører han er fornøyd så har han det bare bra..:)

slik var andremann hos meg også, kunne ligge å pludre 1 time i senga før han sovna.

babyer/barn er veldig forskjellige har jeg erfart ja..:

1 sov kun i armene mine, å knapt da.. sukk

1 pludret seg selv i søvn

1 kun når han ble trillet/eller i bilen. (natten kun sammen med meg..)

1 sov kun når vogna rista som et uvær (så helt forferdelig ut men bare da han klarte å sove på dagtid, natta var grei..)

1 bare å legge ned.. liker helst ikke at vogna blir trillet/vugget på..

Skrevet

Okay, da lar jeg ham bare ligge :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...