Gå til innhold

Svangerskapspenger - HJELP!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kommet i en litt kinkig situasjon. Hadde store problemer i forrige svangerskap, noe som førte til sen sa og lang sykmelding i etterkant. Jeg har ikke jobbet i seks måneder etter denne perioden, men har blitt gravid igjen. Også denne gangen med blødninger. Jeg trenger jo penger og kan derfor ikke sykmelde meg. Vet at det finnes noe som heter svangerskapspenger som kan betales ut til friske gravide med stresset arbeidsplass. Oppfyller vilkårne om stresset arbeidsplass, men det er jo bare et vikariernde motiv.... Men; der jeg jobber er en ia-bedrift så jeg kan sikkert settes til andre arbeidsoppgaver..... Kan jeg få svangerskapspenger likevel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med jordmoren din... Forklar situasjonen din så søker hun for deg. Hennes "0rd" gjelder dersom hun mener du skal ha det... Lykke til:-)

Skrevet

Dersom arbeidet er til fare for foster kan du søke svangerskapspenger. At det er stressende jobb er ofte ikke nok.

Legen din må bekrefte og arbeidsgiver må signere på at tilrettelegging ikke er mulig.

Husk på at sykepenger er likestilt med lønn når det kommer til beregning av foreldrepenger. Så dersom du har hatt sykepenger eller arbeidinntekt i 6 av ti siste mnd før perm har du rett til foreldrepenger.

Om du nå har opparbeidet deg rett til nye sykepenger kan du sykemeldes. Sykepengene blir da regnet som inntekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...