Gå til innhold

Fysioterapi, vilken behandling får ni?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hej! Jag var på fysioterapi efter att ha fått en hänvisning från läkaren. När jag kom dit så gick vi igenom hur man ska stå, gå, sitta och ligga och andra gången jag kom dit gick vi igenom övningar jag kan göra med gummiband.

Från att ha haft ont i ena rumpeballen med stickande smärta som värker ich går ner i högra benet till att jag slapp det mesta av stickningen så kan jag nu knappt gå en meter utan att det sticker och jag har ont till nästa morgon (antagligen för att jag då har fått vila i 8 timmar).

Undrar vilken behandling ni får hos Fysio? Är det mer att man får reda på hur man ska gå, stå och sitta eller får ni behandling som typ tryckpunksmassage eller så? Undrar om jag kan kräva det eller om jag nu har fått den hjälp jag kan få och bara får orka med smärtan. Väntar på att legen ska ringa mig så jag vet vad jag kan säga till fysioterapeuten, men tänkte om ni har några erfarenheter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første par konsultasjonene hadde vi en gjennomgang av hva man burde unngå ved bekkenløsning, lærte noen hjemmeøvelser etc. Etter det har jeg trent i slynge (terapimaster) hos fysioterapeuten et par-tre ganger i uka.

Stort sett bare den samme øvelsen, men den fungerer for meg - jeg merker tydelig forskjell om det går for mange dager mellom hver gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...