Gå til innhold

Dere som er redde for svineinfluensaen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pappa og samboeren og hennes to barn fikk influensaen etter å ha vært i bulgaria. Nå etter 4 dager begynner de voksne å bli friske og ungene var friske etter et par dager. Uten medisin eller noe..

MEn så klart er man syk, gammel eller baby med ikke utviklet immunforsvar så kan den jo, som vanlig influensa, være farlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har premature tvillinger hjemme, og vil ikke han noe i hus:) Ellers hadde jeg gitt blaffen.

Skrevet

Nei, det skjønner jeg! Ingen vil vel ha det i hus, men ekstra ille hvis de små må kjempe mot en influensa når de allerede er så små og "svake".

Masse lykke til med tvillinger :P Ser for meg at det blit livat framover :D

Skrevet

Så fint å høre at alle er bedre :)

Men er det slik at dere har fått konstatert svineinfluensa? Jeg hører at alle som får influensa symptomer nå får beskjed om at det trolig er svineinfluensa fordi de ikke kan teste alle. Det syns jeg er synd med tanke på å få eksakte tall på spredning og at det hadde vært fint for dem som har vært syke å vite helt sikkert om de nå er immune eller ikke.

Skrevet

Jeg blir egentlig litt provosert av media som hauser denne svineinfluensaen opp i skyene som sååå utrolig farlig. Det er den ikke!

Den er like farlig som vanlig influensa type A for en som har nedsatt immunforsvar, eller ikke godt nok utviklet immunforsvar.

... kjenner at jeg blir provosert av voksne som hauser dette opp så ungene blir redde. Min stedatter kom for leden dag og trodde noen hun kjente skulle DØ, fordi de hadde blitt isolert pga mistanke om svineinfluensa... Sukk!

Skrevet

Om man får kosntantrert sv.influensa eller ikke spiller vel ingen trille, så lenge man er frisk ellers.

Sv.influensa er jo mildere enn en vanlig influensa.

Jeg & yngstemann har hatt det, var hjemme den uken legen sykemeldte meg. Ikke noe medisiner trengte vi heller.

Så lenge man er frisk til vanlig, så går sv.influensa helt fint.

Skrevet

Det virker som om folk tror alle forholdsreglene er fordi influensaen er falig for dem. Man må jo isolerers fordi det ikke skal spre seg til for mange, man må være hygieniske for å ikke få det og "bli med i pandemien". Det "farlige" ligger jo i at det er noe som er veldig smittsomt (mer enn de influensaene vi har hatt de siste årene). Dermed er det vanskelig for den utsatte gruppen (kronikere, alvorlig syke etc) å beskytte seg for smitte. Vi kan hjelpe dem med å følge de rådene som blir gitt oss for å hindre spredning.

Det er også ganske kjedelig hvis influensaen får skonsekvenser for samfunnsøkonomien fordi folk synes det er "hysterisk" å sprite hender eller holde seg hjemme når man er syk.

Skrevet

Så vidt jeg vet, om hygiene, og jeg anser meg selv som viten på dette området nå, så hjelper det faktisk ikke å sprite hendene sine uten å vaske dem først!

Så jeg er enig med kommunelegen i Bærum, som mener at det er viktigere at vi lærer barna i barnehagen å vaske hendene sine riktig, enn å ødelegge dem helt, men å sprite dem ned..

Men jeg er enig med dem at man skal holde seg hjemme om man føler seg syk, MED influensasymptomer...

Men at noen får beskjed om at de ikke bør dra på sosiale tilstelninger eller på butikken etc for å unngå smitte, DA synes jeg det har gått for langt..

Skrevet

Jeg er ikke så bekymret for egen eller ungenes helse, men derimot er jeg bekymret for et plutselig høyt sykefravær på jobben (jeg er "sjef") og for at en del eldre og syke jeg kjenner skal få sykdomen.

Skrevet

Tror ikke de hadde influensa nei..Hvis de ikke har blitt testet? "Alle" blir jo litt forkjøla etter sydentur..Væromstilling, høy A/C-faktor og tørr luft på fly gjør sitt..Vond hals, hoste, tett nes og kanskej LITT febver er det MAAAAANGE som får etter ferieturen....Jeg med..Men i disse svinetider er visst alle små nys og småsåre halser lik influensa..DA har je hatt den tre ganger i sommer jeg.....

Jeg er forresten redd for å få den når jeg skal på vennindetur i september..Første helg på 5 år jeg har barne og mannefri og et shoppingbudsjett KUN til sløsing på 4500.....Det er ENORMT for meg,- og gleder meg :o)

Skrevet

Der tar du feil. Man blir faktisk renere om hendene når de sprites en når de bare vaskes. Det er grunnen til at det brukes så mye sprit på sykehus osv, fordi spriten tærer MINDRE på hunden en all vaskinga.

Det beste er selvfølgelig å vaske SÅ å sprite, men man trenger ikke vaske like ofte når man bruker sprit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...