Gå til innhold

Dere som har hatt to eller flere ks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt et ks og skal ha et til. Mitt første gikk veldig greit og helt komplikasjonsfritt, men vet jo at risikoen er noe større ved flere ks.

Så til dere som har hatt flere enn et:

Gikk selve operasjonen like greit?

Hadde dere større smerter?

Kom dere dere like fort tilbake i form igjen?

Ellers noe som skilte ks en fra ks to el tre?

Takknemlig for svar!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt to stykker. Det første gikk veldig fint og jeg var i grei form etterpå. Ks nr 2 gikk også greit i seg selv, men jeg hadde mer smerter ukne etterpå. I motsetning til det første, gikk aldri smertene helt over, men endret karakter. Jeg fikk problemer med adheranser (tror jeg det heter), i hvert fall arrvev som gikk innover i buken. Disse innvendige arrene har gitt meg skjevheter i bekkenet pga strekk på noe greier inni der, så jeg har daglige smerter selv 4 år etter. Osteopaten min kan forklare sammenhengen, og jeg har fått god hjelp av henne. Sykehuset avfeiet at plagene kom av snittet, men jeg har aldri hatt andre opersjoner i magen eller bekkenløsning, som de mener må være årsaken. Jeg er også nummen i magen pga ødelagte nerver i området.

Jeg kommer ikke til å få flere barn, fordi jeg må føde hed hjelp av KS.

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

har hatt 2 ks, med 16 maaneder mellomrom. MErket ingen forskjell paa de etterpaa. Arret er det samme og temmelig usynlig (med mindre jeg legger kraftig paa meg, da vil det sikkert bli et overheng).

selve operasjonen gikk fint

ikke stoerre smerter

kom like fort tilbake i form

Skrevet

Mitt første ks var hastekeisersnitt etter lang fødsel og 3 timer med pressrier, så smertene etter ks var såpass lite sammenliknbare med det jeg hadde opplevd at jeg ikke syntes det var noe å klage over;) Jeg fikk en liten infeksjon i livmora, men kom meg fort fordet.

Andre ks var planlagt og jeg syntes selve operasjonen var en drøm. Ingen smerter overhodet (kanskje det svei litt da det ble satt kateter;), men jeg fikk infeksjon i ettertid, såret ville ikke lukke seg og jeg brukte lang tid på å komme meg:(

Men, de fleste ks går veldig fint, og selv med komplikasjoner så er det verdt det:)

Skrevet

Jeg har hatt tre ks, alle planlagte. Første og andre var helt uten komplikasjoner, var i god form rett etter, nr tre hadde jeg i fjor sommer. Var da noen år siden sist, og jeg var noen år eldre;-). Dette var også uten komplikasjoner, men jeg brukte nok litt lengre tid på å "komme" meg etterpå. Jeg hadde større smerter, og klarte nesten ikke å gå dagen derpå, men jeg kom meg raskt, og merker ingen ting til arret idag.

Skrevet

Tusen takk!! Ble litt mer oppmuntret nå:)

Skrevet

Hører gjerne fleres erfaringer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...