-mamma-til-to-vakre Skrevet 10. august 2009 #1 Skrevet 10. august 2009 Vil jo helst ha tid til å se ALT
hurra1234 Skrevet 10. august 2009 #2 Skrevet 10. august 2009 Dere må for all del ikke ta mål av dere å se alt. Jeg blir stressa bare av tanken. Det er jo ferie. Hvis dere ikke får sett alt nå så kan dere vel dra tilbake om noen år? Jeg synes i alle fall storbyferier blir best om man ikke gaper over for mye. Men altså det morsomste med New York er gatebildet. Gå gatelangs og glane. Uansett hvor man er i byen har det stor underholdningsverdi Og er helt gratis :-D Så må du jo opp i et høyt hus. Og spise sushi take out. Og frokost på en diner. Finn en diner der kelnerne er eldre menn med kelnerkostyme Det er ekte det. Hehe. Det er så mye i NY. Kjøp Lonely Planet for byen. Der anbefaler de gåturer osv. Ellers kan det være en ide å sette seg på en sånn buss med takterrassse, for å få litt oversikt. Utover det er subwayen genial. Det blir gøy! Jeg skal selv over om en md, og gleder meg gal
MintCondition Skrevet 10. august 2009 #3 Skrevet 10. august 2009 Jeg og en venninne skal også til NY i høst, vår plan er å "gå oss bort" Utover det, kanskje sitte i Central Park og drikke take away-kaffe. Hehe. Lavt ambisjonsnivå!
ipeggy Skrevet 10. august 2009 #4 Skrevet 10. august 2009 Hvis jeg skal anbefale EN ting du bare MÅ gjøre i New York, så er det en tur opp i Empire State Building. Det er bare helt fantastisk! Dra tidlig på morgenen, slik at dere kommer før køen. Vi var på plass i 10.30-tiden, og da vi kom ned igjen, var det mer enn en times ventetid... Ellers vil jeg også bare anbefale å "gå seg vill"! Man kan få sett store deler av Manhattan på en dag eller to, men bare ha gode sko å gå i! NY er virkelig stort!
NormaJean Skrevet 10. august 2009 #5 Skrevet 10. august 2009 ¤dyrehagen i central park ¤shoppe i soho, ¤dra og kjøpe fake vesker i china town, finn ut hvilke du vil ha på forhånd og når du går i chinatown så står det folk med bilder av varene de selger. Så blir man med inn på bakrommet og kjøper. Kvaliteten er helt sykt bra;) ¤Ellers så vil jeg anbefale å dra og shoppe på century 21 som ligger ved siden av WTC. Et kaotisk senter, men man kan finne helt utrolige bargains på merkeklær. Vi fant Ben Sherman mansjettknapper til 15$, i butikken kostet de 80$..... Så hvis du er tolmodig og målrettet kan man luke ut mye merkeklær til en utrolig billig pris. ¤sitte på subwayen og se på alle de rare folka ¤Empire state building ¤Shoppe shoppe shoppe;) ¤Vi droppet Statue of liberty, været var så dårlig, savnet det heller ikke ¤Vi var der i jula da, så på julegranen bli tent og spise ristete mandler og så på alle de flotte dekorasjonene. ¤finn ut på forhånd hvor dere vil spise (en bedre middag) man må ofte booke lenge i forveien så gjør det før dere drar.
Mom2Two Skrevet 10. august 2009 #6 Skrevet 10. august 2009 Jeg signerer de over, det er om å gjøre å ikke ha altfor store ambisjoner.. Det blir bare slitsomt. Så er det viktig at dere som reiser sammen (om det er med venninne® eller partneren) avklarer hva man ønsker for turen osv., så blir det ikke et irritasjonsmoment underveis. Det er noen ting det er mor å ha fått med seg da: Man må rusle en lang tur i Central Park synes jeg. Jeg ville også tatt gratisferjen til Staten Island, da får man en kjempebra utsikt fra sjøen og innover Manhattan og også over Frihetsgudinnen osv. Jeg ville kanskje også fått med meg Emipre State Building for utisktens skyld mer enn noe annet. Ellers synes jeg ikke man kommer utenom The Met. Det er et helt fantastisk museum. The Museum of Natural History er også flott, særlig om man har med barn (hvis ikke hadde jeg nok heller valgt noe annet kanskje). Det er ellers en rekke andre flotte museer. Det er også et utall av konserter, show osv. om man har tid til det:) Man må også rusle rundt, gå seg bort, dra til Soho, (spise lunch på Katz's Deli kanskje, den er legendarisk) osv. osv. Det er så mye å se og gjøre at man kan bli helt matt. En god guide, et godt kart og tbane kort er obligatorisk. Jeg liker generelt best The Rough Guides. Enig med de over at man kan bruke utrolig mye tid bare på å rusletusle rundt for å se på livet, eller sitte på en benk i Central Park:)
Mom2Two Skrevet 10. august 2009 #7 Skrevet 10. august 2009 En av gangene vi var der, var vi der forresten i julen, og det var kjempekoselig med alle dekorasjonene osv.:-) Veldig stemningsfullt:-)
Norwegian by injection Skrevet 10. august 2009 #8 Skrevet 10. august 2009 Min topp 5: -Empire State -Ground Zero -Century 21 -Central Park -Times Square
cherry coke Skrevet 10. august 2009 #9 Skrevet 10. august 2009 Å så heldig du er=) -central park er et must -ta en dag i brooklyn -spise dessert på Serendipity! MÅ gjøres:-) - Kjøpe billige designerklær på century21 (mener jeg det heter). - The museum of natural history er fantastisk! Mange museum å velge mellom, men det var storslagent. - Rusle rundt i Greenwich Village - Spise dim sum i Chinatown. Og ellers bare rusle rundt å se på folket og nyte New York. Verdens beste by=)
cherry coke Skrevet 10. august 2009 #10 Skrevet 10. august 2009 Og få tak i Zagat guide . Da får du de beste restaurant tipsene=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå