Gå til innhold

Småbarnsstudenter som vil dele erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kommet inn på lærerutdanning ved HIST fra neste uke av.

Er veldig spent på hvordan det blir å kombinere med to små barn - spesielt den sosiale biten.

Det sier seg selv at jeg ikke får deltatt på en brøkdel av alt det sosiale med forpliktelser hjemme. Håper å ikke falle utenfor av den grunn :)

Noen med erfaring her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har studert i mange år med små barn nå (på NTNU), har ei på 3 1/2 og en på 7 mnd, og er nå på skolen for å fullføre siste semester av mastergraden min.

Jeg har aldri følt at jeg har vært "utenfor", men har heller ikke vært engasjert i ting utenom skolen med de i klassen min. Jeg er jo i en annen livssituasjon; jeg har samboer og barn, og har venner utenom universitetet, så har ikke det behovet for å sosialisere med de på kullet mitt. På skolen er vi allikevel kjempevenner, jeg har aldri følt meg utenfor.

Dessuten har jeg studert tidligere (hoppet av og brukte noen år på å jobbe og reise), og føler jeg fikk gjort unna det der "bo-borte-og-bare-feste"-opplegget da..altså, jeg fester jo nå også, men nå helst med gamle venner, og ikke akkurat 5 dager i uka kan man si ;)

Skrevet

Eg skal starte på siste året på min bachelor nå og har to barn på 5 og 3år. Det eg gjorde første året var å vera med på eit vorspiel den første dagen, eg drakk ikkje da. Det var mest for å bli kjent med dei i klassa mi for det er den første festen som folk finner kvarandre litt, det kan jo endre seg det da, har gjort det for min del. Eg er heller ikkje med på den 5 dagar i uka festinga men er sletts ikkje utanfor. Eg har vore med på ein tur som me hadde andre semesteret også skal eg vera med på ein tur nå i høst. Den nå i høst er ein del av eit fag me skal ha.

Kos deg med studiene!!!!

Skrevet

Ja, turer har jeg også alltid vært med på, det er veldig fint for det sosiale ihvertfall :)

Skrevet

Det er ofte andre som ikke er supersosiale heller, og det er ofte greit å finne en kollokvie gruppe som ikke består av festglade 20-åringer uten forpliktelser. Selv om du er en selv:)

Det er jo sosialt å være på skolen, og dere har jo gruppearbeid og praksis som gjør studiet sosialt. Jeg var vel mer bekymret for den faglige delen, men det gikk bra med to studenter med to små barn. Vi delte helgen i to, en gikk ut fredag og en lørdag. Søndag var familiedag, og ingen av oss gikk på grisefylla. Fordelen er at en kan være sosial i uken fordi barna skal i bhg. Jeg gikk ut med studievenner på torsdager, og hadde ikke forelesning fredager. Mannen min gikk ut onsdager, og helgene var ofte preget av lesing og barn.

Skrevet

Jeg fullførte siste semester av jusstudiene da eldstemann var rundt året. Jeg hadde jo ikke så mye igjen + hadde vært borte ett år, så jeg kom i ny "klasse", så det sosiale ble det så-som-så med...men jeg følte meg i grunn ikke særlig utefor av den grunn. Jeg var med på det jeg selv ville, og ellers foretrakk jeg å være med familien...var jo i en ganske annen livssituasjon enn de aller fleste.

Skrevet

Jeg studerer til førskolelærer og tar fatt på mitt siste år nå i slutten av august:) Er alenemamma til en jente på snart 3 år. Studerer fulltid

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...