Gjest Skrevet 10. august 2009 #1 Skrevet 10. august 2009 Knøttet er 16 mnd og elsker all halvfabrikata mat omtrent. Gryterett fra pose er mye mere snadder enn mammas hjemmelagde lapskaus osv. Hvor forsiktige må vi egentlig være med salt nå? Syns det er vanskelig å finne noe på nett. Er stort sett reduser saltet til voksne og barn. Men ikke mye vi får gjort med toro. Han spiser jo det samme som oss og vi prøver jo å kutte ned på salt der vi kan. Men de dagene vi bruker "posemat" spiser gutten bedre og setter tydlig pris på maten. Hehe høres vel ut som verdens verste kokk, men det er jeg faktisk ikke...
erteposen + 4 Skrevet 10. august 2009 #2 Skrevet 10. august 2009 Det er jo like mye det skjulte sukkeret barn liker i halvfabrikaten. En voksen skal vel ha 5g. salt, og 4-5 kjøpebrød skiver er ofte halvparten av den mengden. Mengden til barn skal vere mindre. Hva med å kutte ut Toro? Barn venner seg til maten de får til slutt. http://matportalen.no/artikler/2004/10/bor_jeg_folge_med_paa_hvor_mye_salt_min_to_aar_gamle_sonn_faar_i_seg
Gjest Skrevet 10. august 2009 #3 Skrevet 10. august 2009 Takk for svar. Har lest den fra artikkelen før. Og vi følger absolutt med på salt mengden. Merker veldig godt hvor salt mye mat er etter jeg kuttet drastisk ned på saltbruken når jeg ble gravid. Veldig mye vane egentlig. Har faktisk ikke tenkt over det med sukker. Vi bruker ikke mye toro, men kanskje bedre å kutte det helt ut. Bruker mest rene fiske og kjøttprodukter, men enkelte dager er det fristende å ty til lettvinte løsninger ;-)
erteposen + 4 Skrevet 10. august 2009 #4 Skrevet 10. august 2009 Det er jo hva en gjør oftes som teller:) Det er rart det med sukker. Da jeg jobba på en kjent pizzaplass i min ungdom hadde vi enorme mengder sukker i fyllet, og i følge en som jobber i næringsmiddelindustrien er det et av triksa. Ikke rart barna liker ketchup:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå