Gå til innhold

Flytte til eget rom og nattavvenne samtidig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta på snart 8 mnd skal få eget rom og lurer på om jeg skal nattavvenne samtidig. Hun må også lære seg og sove hele natta i egen seng, hun har sovet i dobbelsenga halve natta til nå. Blir dette for mye å venne henne til på en gang???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tatt en ting av gangen. Ville også sovet med henne noen netter på eget rom slik at hun får en lettere overgang. Kanskje greit å nattavvenne først? Så slipper du å gå inn "tusen " ganger om natten til henne...

Lykke til:)

Skrevet

Min erfaring er faktisk at nattavvenningen går av seg selv når de flytter på eget rom (rundt 8 mnd). Da sover de mye bedre og våkner ikke så lett og må trøstespise.

Jeg hadde først lært henne å sove i egen seng hele natta. Så flyttet på egeet rom og til slutt tatt nattavvenning dersom det fremdeles er behov for det.

Skrevet

Ja, det er en god plan. Her i huset har vi gått fra å ha nattpuppbuffet til at han sovner selv i egen seng. I natt spiste han kun en gang! Å sovne selv er egentlig cluet, da tror jeg mye ordner seg selv.

Skrevet

Vi gjorde begge på engang. Dette fordi da hun ble lagt på eget rom og sovnet der, sov hun rett og slett hele natten. Kunne kanskje våkne og sutre i 2 sek også sovnet hun igjen. Etter det har hun sovet stort sett hele natten. Vi hadde stor kosevuggestol inne på rommet tilfelle vi måtte opp på natten og det var liv i leiren. Da vugget vi bare, gav ikke pupp, og tok henne ikke med inn til oss.

Gjest Mammamoms
Skrevet

Jenta vår er rett over 8 mnd nå, og vi tenker og flytte henne på eget rom og nattavvenne samtidig. Mannen min kommer til å sove på samme rom som henne mens avvenningen pågår.

Vi har merket den siste tiden at hun er veldig var på lyder. Hun våkner ofte når vi legger oss, og alltid når pappa står opp for å dra på jobb i 6-halv 7 tiden. Hun sover litt lenger når han har fri.

Mulig at vi tar det nå i helga som kommer.

Skrevet

Vi hadde problemer med å nattavenne jenta vår så lenge hun lå inne på vårt rom og viste og luktet at jeg var der. Så da hun var 9 mnd flyttet vi henne inn på eget rom og mannen tok nattavenningen.

Dette var ett råd vi også fikk fra helsesøster da jeg diskuterte problemet med å nattavenne henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...