Gå til innhold

Når våkner barnet på morgenen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa her på 11mnd våkner i 6-halv7 tiden. Da er hun superklar for dagen. Legger seg halv 7-7 om kvelden.

Alle jeg snakker med synest det er super tidlig, og hadde aldri stått opp så tidlig... Så jeg lurer nå på om det kun er hun her som er en skikkelig morgenfugl...;) Guttungen på snart 3år kan sove til 8-halv9, men våkner som oftest av søsteren....:( Men når han var like gammel som henne, var han også oppe 6-halv7...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok ganske vanlig våkne-tid det ja :)

Og supert å ha rutine på å legge såpass tidlig da, så får du litt kveld med egentid :) Jenta mi er 8,5 mnd, og legger seg i 20.00 tida. Litt sent, men har bare blitt slik, da legger hun seg samtidig med sine eldre søstre, og blir ikke vekt av at de styrer på badet ;) Morgenen pleier å starte i 07.00 tida. Min midterste jente startet gjerne morgenen kl. 05.30 en lengre periode hun, selv om hun ikke la seg spesielt tidlig. Hun trengte bare ikke mer søvn, så det var bare å stå opp ;)

Skrevet

Minsten på 3 år våkner i 5-tiden. Han legger seg 19.30. Som regel klarer han jo ikke å holde det gående hele dagen når han våkner så tidlig, men de dagene han har klart det så har han likevel ikke sovet lenger dagen etter så det her virker jo umulig å få snudd.

Skrevet

Lillegutt her på 9 og en halv mnd våkner for tia pluss minus 6. Men det går opp og ned. Han har slike tidlige perioder og så perioder hvor han sover til syv i hvert fall. Han legger seg sånn 19-20:)

Skrevet

Gutten min er 10 mnd, og han har den siste tiden våknet litt over 05. Lit tidlig, synes nå jeg ;-) Som regel nytter det ikke å få ham i søvn igjen... Legger ham kl 19.

Kl 06 er helt akseptabelt tidspunkt å starte dagen på, synes nå jeg (da jeg ammet på natten ville jeg sagt noe annet selvsagt....). Når man skal på jobb/barnehage må man jo ofte opp rundt den tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...