Brillefint - Jadda! Skrevet 10. august 2009 #1 Skrevet 10. august 2009 Jeg blir litt i tvil. Det er jo anbefalt å amme først, men "alle andre" sier jeg ikke skal gjøre det sånn at han blir ordentig sulten.. Ammer jeg først får jeg ikke i han noe særlig mat, men ammer jeg ikke så spiser han lite pupp etterpå.... Hmmm....
OsloMor Skrevet 10. august 2009 #2 Skrevet 10. august 2009 Nei, da jeg startet med fast føde så ammet jeg aldri før måltidet. Men alltid etterpå og generelt mye mellom måltidene og om natten. (Ammer ikke nå lenger da siden barna er 3 og 4 år, men har jo gjort det;)
Gurine Skrevet 10. august 2009 #3 Skrevet 10. august 2009 Snuppa her har blitt over 8 måneder nå, og jeg tenker at maten skal bestå mer og mer av fast føde fremover, derfor ammer jeg ikke før måltidet. Hun får brødskive, grøt eller middag med vann til maten, og så får hun litt pupp når hun er ferdig. Men hun får fremdeles pupp morgen og kveld, og to-tre mellommåltider med en puppeskvett mellom måltidene. Begynte med mat rundt 6 mnd alder, og gjorde det slik da også. Men kommer kanskje litt an på alderen på babyen. Er han 3-4 mnd er det kanskje best at melka er hovedretten fremdeles, mens du sper på med litt mat hvis du ikke har nok melk.. kanskje?
Brillefint - Jadda! Skrevet 10. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 10. august 2009 Han er snart 7 måneder:)
Gurine Skrevet 10. august 2009 #5 Skrevet 10. august 2009 Da er det vel greit at han blir mer og mer vant til å spise seg mett på mat tenker jeg. Selv om du fremdeles kan amme i flere måneder enda, så er det jo greit å tenke på at du skal slutte en dag? Og det er vel ikke så greit å venne seg til å spise mat hvis man er mett på forhånd? Vet ikke hva som er mest "riktig" jeg, men har nå gjort det på den måten med mine 3. Og selv om minste spiser tre måltider med mat på dagen nå, så ammer jeg fremdeles en del. Og jeg ammet de eldste til de var rundt 15 måneder
Brillefint - Jadda! Skrevet 10. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 10. august 2009 OK Får prøve det da, men er nok litt redd for å få for lite melk:S For det kommer jo til å bli en bra nedgang i antall amminger når minien her har ammet ca. annenhver time i gjennomsnitt... Huff... Til neste unge skal jeg ikke lese NOE om amming, for dess mer jeg vet dess usikrere blir jeg. ÆSJ... Takk for svar:)
Gurine Skrevet 10. august 2009 #7 Skrevet 10. august 2009 Hvis du ammer så ofte kan det jo kanskje tyde på at han skulle hatt mer mat? Jeg begynte sånn smått med grøt i 4 mnd alder med mine, da trengte de litt ekstra. Kan ikke garantere noe med melka, men så lenge du ammer litt, så burde du vel beholde litt tenker jeg. Det reguleres jo etter barnets behov, så han vil jo trenge mindre melk. Selv om jeg på slutten har ammet bare morgen og kveld med mine, har jeg beholdt nok melk til denne kosen. Men det er jo individuelt hvordan ting blir. Lykke til med mat-tilvenningen i hvertfall. Begynner jo å bli stor gutt da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå