Tonjecs Skrevet 10. august 2009 #1 Skrevet 10. august 2009 Min venninne skal gifte seg neste år og hun lurer på noe. Brudeparet skal ha 60 på middag og ytterligere 40 på kaffe. men de vil gjerne invitere alle til vielsen. Middagen skal være samme sted som vielsen. Hva sier man til "kaffe-gjestene"? De kommer jo til å se at det er dekket opp til middag, mens de 40 vil bli bedt om å gå. det koster jo mye å ha 100 til middag og stedet har forøvrig bare plass til 60 til middag. Hvis noen av "kaffe-gjestene" også kommer til vielse; er det frekt å be disse om å gå for å komme tilbake senere?
Anonym bruker Skrevet 10. august 2009 #2 Skrevet 10. august 2009 Jeg syntes dette hørtes merkelig ut... Ville ikke gjort det samme selv. Det er ekstra "ille" at vielsen og middag/kaffe er samme sted, som kaffegjest ville jeg følt meg uvelkommen om jeg ble bedt om å "vente på gangen" mens andre gjester satt ved middagsbordet. En særdeles utrivelig løsning spør du meg... Jeg vet ikke helt hva jeg ville anbefalt henne å gjøre. Personlig ville jeg ikke valgt en løsning som ekskluderer 40 % av gjestene. Jeg ville valgt en helt annen måte å løse det på. Det må da forresten bli trangt til kaffen? Kaffegjester trenger også sitteplasser? Jeg ville nok ikke valgt et slikt lokale.
blockarella Skrevet 10. august 2009 #3 Skrevet 10. august 2009 Jeg er nok enig med anonym her... Ville også synes det var rart å bli bedt om først å komme til vielsen, for så å måtte gå hjem om vente noen timer til jeg fikk lov til å komme tilbake. Har vært i noen bryllup etterhvert, og føler nok absolutt at den beste stemningen har vært der alle har vært med på festen fra startem. Men, det kommer selvfølgelig an på hva man har råd til. Og som nevnt i det andre innlegget - hvor skal kaffegjestene sitte når de kommer? :-)
Anonym bruker Skrevet 10. august 2009 #4 Skrevet 10. august 2009 Enig med de to ovenfor. Merkelig løsning spør du meg. Ja, jeg syns det er frekt å be noen forlate lokalet for så å komme tilbake senere. Hadde vielsen og middagen vært på to forskjellig steder ville det ikke vært så ille. Og som sagt, kaffegjester må kunne sitte....
hurra1234 Skrevet 10. august 2009 #5 Skrevet 10. august 2009 Uff. Elendig løsning. Hadde følt meg skikkelig annen rangs venn. Hun bør absolutt finne annen løsning. Det er rett og slett ikke stas å ikke bli bedt i middag, men til vielse og kaffe. Jeg synes hun skal la være å be de siste 40. Kan hun ikke heller holde en "vennefest" for dem senere? Det har jeg vært i og det var veldig stas! Da var bruden allerede gift men kom i kjolen sin likevel. Det var tapas og moro. (Fin anledning til å bruke kjolen to ganger
Mjølkekua Skrevet 10. august 2009 #6 Skrevet 10. august 2009 Det synes jeg ikke noe særlig om, og jeg ville aldri bedt noen bare på kaffe... Jeg har vært i et sånt selskap (jeg var i middagen), og det var veldig trist synes jeg. Noen gjester kom ca kl 22 i smoking/ lange kjoler (de var også i vielsen). Vet ikke hvor de hadde gjort av seg i løpet av ettermiddagen / kvelden, men det blir jo mye venting. Da ville jeg heller bare ha bedt 60 stk. eller alle på middag. Det er min mening da....
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #7 Skrevet 11. august 2009 Har vært i et slikt bryllup. Var rundt 60 gjester totalt, men bare halvparten til middag (familien+forlovere). Var riktignok et stykke å kjøre fra kirken til selskapslokalet, men dette lå igjen i direkte tilknytning til hotellet der de fleste gjestene overnattet. Sammen med invitasjonen fikk vi vite at det var mulig å bestille middag i hotellrestauranten, og noen av gjestene valgte denne løsningen. Selv syntes vi dette ble litt "ekkelt"/unaturlig, så valgte å spise på en annen restaurant i nærheten. Var ikke kjent i området, så var litt tilfeldig hvor vi havnet. Når det gjelder plass til flere gjester til kaffen: på dette stedet hadde de en stor "peisestue" i tilknytning til middagssalen, så sitteplasser var ikke noe problem på kvelden. For dette brudeparet (som stort sett betalte selskapet selv) hadde alternativet til denne løsningen vært å ikke ha venner i bryllupet, kun familien. Invitasjonen var forresten formulert som en til kaffe (og informasjon om når og hvor vielsen skulle være), så ingen hadde reagert om vi bare møtte opp til denne. Da skjønner de aller fleste av seg selv at tiden mellom vielsen og kaffen er opp til dem selv å fylle (fortrinnsvis med middag et annet sted).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå