Gå til innhold

Flere som sover dårlig?


Millepille

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid kunne legge meg tidlig og sovnet på et blunk og sovet hele natta. Nå ligger jeg våken til tre, halv fire og våkner igjen i syvtiden. Blir zombie på jobb og er utrolig trøtt på ettermiddagen. Men når kvelden kommer er det like fordømt umulig å sovne. Jeg merker at det er MYE liv i magen når jeg ligger i senga uten å få sove. Kanskje jeg stiller meg inn etter babyens rytme? Da vil jeg isåfall være ganske fininnstilt med tanke på at det er en 8 uker igjen.

Er det andre som har mange stille timer med nattevåk? Kanskje noen med noen friske tips til hvordan en sovner?

Ellers håper jeg alt står bra til med dere og magene deres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sovner greit, men våkner maaaange ganger fordi jeg enten er for varm, må tisse, foten sover eller har krampe eller jeg bare våkner uten at det er noenåpenbar grunn. Jeg har ikke så mange andre plager, så er nok ikke den som har det verst, men blir fort litt ekstra grinete uten nok søvn, og jeg må jo på jobb selv om jeg er trøtt.

 

Har ikke noen gode råd dessverre, kanskje det bare er sånn at kroppen skal vende seg til å våkne på natten, mye lure mekanismer som har en funksjon;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke den eneste som sover dårlig :) Jeg har i flere netter ligget og vridd meg til i hvertfall kl 2 før jeg har sovnet, og da har jeg våknet mange ganger av å måtte tisse, halsbrann, litt vondt her og der, generelt litt vanskelig å finne en behagelig stilling. Men...etter en del netter med dårlig søvn har jeg nå faktisk sovet godt noen netter, tror kanskje det har en sammenheng med at vi har åpnet vindu enda mer, slik at det er rimelig kjølig på soverommet. Mener jeg også har hørt at man trenger mer hvile, men mindre søvn etterhvert, for å venne kroppen til våkenetter senere.

 

Begynner på jobb igjen om et par dager etter to mnd. sommerferie, spennende å se hvordan det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, har både vansker med å sovne og trøbbel med at jeg våkner hundre ganger når jeg først har sovnet utpå morgenkvisten en gang. Vanskelig å finne god sovestilling, urolig i beina, meget aktiv baby om nettene, må tisse hele tiden... Det er vel naturens måte å forberede oss på kommende nattevåk. Men det er litt slitsomt å komme seg opp om morgenene og å holde ut på jobb hele dagen, når man har sovet så lite om natten. Klamrer meg til at jeg vel gjør dette et begrenset antall ganger totalt i livet mitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hatt litt søvnproblemer, fordi jeg mener at jeg er b-menneske og ikke er i stand til å sovne med en gang når jeg legger meg høvelig tidlig :P

Men nå har nattesøvnen blitt verre. Finner ikke alltid en god liggestilling for magen og ryggen. Har urolige/rastløse ben og det er tungt og puste til tider. Og når det attpåtil kommer halsbrann og babyen romsterer (som forsåvidt bare er koselig) og at jeg må på do flere ganger på natta, så blir det ikke topp nattesøvn nei. Men det hører vel med det å være gravid. Har også lest at det er normalt at man våkner litt mer/sover lettere når man er gravid, nettopp for å forberede seg til mer nattevåk etter at babyen er født. Man skal liksom være litt på vakt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det samme problemet som deg. Ligger våken og det bare går ikke. Verste er å ligge våken til jeg hører trikkene begynner å gå. Bebien er i vill action her også. Kveiler seg rundt og styrer. Det er koselig og det er bedre enn ikke noe spark, men.... om natten da:( Det sies jo at tissingen om natten er kroppens måte å forberede mor på å takle mongo søvnrytme etter fødselen. Så det er godt mulig det gjelder selve innsovningen også. Skal bebien din hete Mille forresten, eller er det deg? Det skal min hete... Mille Sophie. Lykke til, og trøst deg foreløpig med at man skal ikkje søve burt sumarnatta....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For et fint navn du har funnet ;) Jeg er Mille. Det lille underet jeg i panikkblandet fryd venter på er fortsatt av ukjent kjønn, så da er navn uvisst ennå. Jeg er også spent på den søvnrytmen. Leste barnet kan våkne hver time for mat. Også skal det amme en stund før ordentlig melk kommer. Også skal den gulpe og bysses. Med lett regning blir det da 5-10 min søvn hver time. Gjennomsnittlig blir det halvannen times søvn om natta og to og et halvt døgn før jeg glemmer hva jeg heter.

Det går vel bedre enn som så, men aldri for sent med litt panikk. Da ønsker jeg dere en god natts søvn alle sammen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...