Gå til innhold

Venninne med vanskelig barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venninne som har en jente på 6 år. Hun er blitt en virkelig usympatisk unge etterhvert. Hun skal alltid ha viljen sin, dirigerer og herser med foreldrene sine, forlanger spesiell mat og drikke osv. og blir hysterisk hvis de ikke gjør som hun sier.

Hun herser også veldig med lillesøsteren sin, og dominerer også sønnen min hvis han er der. Samtidig er hun frekk mot meg når vi er på besøk, og kan også være slem og utspekulert både mot søsteren sin og sønnen min når vi er der.

Venninnen min virker om hun ikke reagerer på det, de bare godtar alle hennes greier, og setter ikke grenser for henne. Jeg blir så provosert av det, men bør jeg si noe til henne, og hvordan kan jeg i så fall si det uten å såre henne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unger, og da spesielt jenter, på den alderen har en fase med slikt. Det er en slags trassalder/prepubertet;)

Men mor bør og skal sette jenta på plass, og ikke la henne ture frem med det. Jenta bør få vite at det ikke er akseptabel måte å oppføre seg på.

Skrevet

Har en venninne med ei på 5 år. Synes hun er uspiselig! Frekk, sjefete, nesten litt ondskapsfull mot de som er mindre osv.

Min venninne har jobbet hardt med frøken nesevis siden hun ble født ;) har alltid vært ganske bestemt og til tider vanskelig, men nå er hun ikke søt, lengre.

Her hos oss er hun helt ok. Kanskje litt små frekk i og med at hun alltid skal ha mer og mest av alt, men om jeg sier i fra, er ikke dette noe hun styrer mye med.

Hjemme hos dem, å hurra meg rundt, så vanskelig det er. Jenta mi på 3 får ikke vær med på noe, da gråter hun. Her er alle liksom sammen, så hun er ikke vant til det.. plager vel ingen, men det synes altså 5 åringen. Hun er grei mot min sønn på 5, men ikke alle vennene..

Ser jo venninnen slite og av og til har jeg rett og slett bedt jenta holde fred, ellers så tar jeg med ungene mine og går hjem (vet jeg ikke burde blande meg, men orker ikke høre på hyl, vræl og tull i timesvis) da gir hun seg litt, så det blir litt mer fred!

Hun er litt sjenert også, tror hun utagerer for å skjule det.. Vil tro det gir seg. Håper min jente ikke blir sånn. Alle guttene mine er enkle og greie, så det er vel kanskje oss damer som kan være litt ekstra vriene ;) hihi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...