Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #1 Skrevet 9. august 2009 Fire av mine venninner og jeg har hatt meget korte fødsler. Kan dette ha sammenheng med sterk bekken musklatur pga ridningen? Hva sier dere andre ryttere?
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #2 Skrevet 9. august 2009 jeg er ingen rytter, så du er jo egentlig ikke ute etter mine tanker rundt dette... men, selv om det høres interesant ut det du antyder, så må jeg si at jeg tviler på det! En fødsel består jo av åpningstid og utdrivningstid.... der åpningstiden er det som uten sammenligning tar lengst tid for de aller fleste.... jeg tenker at det er vel ikke bekkenmusklulaturen som bestemmer hvor lang tid det tar for livmorhalsen å åpnes?.. eller? utdrivningstiden, ja, det kan jeg være med på... men det tar jo som regel godt under en time uansett...
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #3 Skrevet 9. august 2009 Jeg er konkurranse rytter og var veldig påpasselig med å ri lite de siste 2 månedene. Musklene gjør at man blir for trang og får hard fødsel. Jeg rir altså til vanlig 2-3 hester pr dag. Red ingen ting, uten en og annen skrittetur siste måneden.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #4 Skrevet 9. august 2009 Det der stemmer absolutt ikke for mitt vedkommende i alle fall!! Red helt til den siste mnd, men hadde en fødsel som varte i 27 timer...
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #5 Skrevet 9. august 2009 stemmer for meg, men jeg red nesten ikke under svangerskapet.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2009 #7 Skrevet 10. august 2009 Jeg red mye fram til jeg ble gravid, og hadde veldig sterk bekkenmuskelatur, noe som faktisk gjorde at fødselen ble lengre og vanskeligere.. Kanskje ikke hardere, men muskelaturen ville liksom ikke slippe taket på babyen.. Plusset var at jeg tre dager etter fødsel var så og si normal nedentil igjen..
Anonym bruker Skrevet 10. august 2009 #8 Skrevet 10. august 2009 rir stadig vekk jeg, men ikke zofil heller, holder meg til gubben...
Anonym bruker Skrevet 10. august 2009 #9 Skrevet 10. august 2009 Det er kjent at man ikke skal ri særlig mye i siste 3mester. To grunner, en for at det gjør fødselen hardere og av og til umulig. To, fordi babyen ligger så sårbar til om man skulle falle av.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2009 #10 Skrevet 10. august 2009 Jeg hadde en lang og hard fødsel, selv om jeg red mye før, ikke så mye under svangerskapet. Var som hun over frisk og rask få dager etter.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2009 #12 Skrevet 10. august 2009 Heller motsatt. Lå 53 timer med rier hvert 2. minutt og 0 åpning fram til siste time. Da gikk det fra 0-9cm på 20 minutter. Hurra... Jeg rir 2 hester hver dag. Er konk. rytter i dressur og sprang. Men som noen andre her sa, var normal i underlivet etter bare et par dager. Aldri hatt problemer med å bli løs nedentil
Anonym bruker Skrevet 10. august 2009 #13 Skrevet 10. august 2009 stemmer for meg. har ridd frem til fødsel to ganger og har to superkjappe og greie fødsler bak meg. Hest er best
Anonym bruker Skrevet 10. august 2009 #14 Skrevet 10. august 2009 Stemmer ikke for meg, jeg er og konkurranserytter, og red hver dag, måtte trappe litt ned i siste del av svangerskapet, men endte med å ligge i rier i 4 dager likevel, med andremann brukte jeg 10 timer. Jeg fikk høre fra legen av pga stram bekkenbunnsmuskulatur så blir det tøffere, og ikke motsatt..
Anonym bruker Skrevet 10. august 2009 #15 Skrevet 10. august 2009 jeg har hest. har hatt relativt korte fødsler. Legen min sa det omvendte av anonym over her- ikke lett å vite hva man skal tro:-)
Anonym bruker Skrevet 10. august 2009 #16 Skrevet 10. august 2009 stemte absolutt ikke for min del. Åpningstiden var grei nok, tok ca 9 timer. Men pressingen var verre - brukte over 3 timer! Jordmoren spurte faktisk om jeg var aktig rytter, pga bekkenmuskulaturen var så sterk at den ikke ville slippe forbi babyen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå