Gnurte Skrevet 9. august 2009 #1 Skrevet 9. august 2009 Sentrumslegene i Bergen - kan jeg forvente innvendig eller utvendig UL i sånn cirka uke 13?
edition Skrevet 9. august 2009 #2 Skrevet 9. august 2009 Jeg lurer på hvordan innvendig fungerer, jeg! (Uke 20 men aldri hørt noe om det eller lest noe om det. Utenom ordet her på bim)
Gnurte Skrevet 10. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 10. august 2009 Takk for svar! Line: Innvendig UL tas tidlig i svangerskapet - da må man av med "benklærne" og opp i gynekologstolen, får en tynn "stav" opp i skjeden (har hørt noen kalle dette for dildokamera, og det er jo ganske beskrivende!). Det gjør ikke vondt og er ikke egentlig ubehagelig, men er uansett mindre stress med utvendig syns jeg.
dixie79 Skrevet 10. august 2009 #5 Skrevet 10. august 2009 Når jeg tok UL i uke 12 da hadde jeg utvendig iallefall, som jeg forsto det da prøve di det først å ser om di ser bra iallefall..
Gnurte Skrevet 10. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 10. august 2009 Bra! Én ting mindre å bekymre meg for
barney Skrevet 10. august 2009 #7 Skrevet 10. august 2009 Jeg er tredjegangs gravid og har tatt UL i uke 12/13 hver gang. De to første gangene tok jeg utvendig UL, den siste gangen tok jeg innvendig og utvendig. Tror det kommer an på hvor bra UL apparatet er!
Gnurte Skrevet 10. august 2009 Forfatter #8 Skrevet 10. august 2009 Er det jeg også har hørt - så får satse på at Sentrumslegene har bra UL-apparat, da
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 11. august 2009 #9 Skrevet 11. august 2009 Det har de, og det blir helt sikkert utvendig. Mortensen,legen du skal til,er veldig veldig å anbefale. Har gått til ham mye og har ham å takke for at svangerskapet mitt gikk bra denne gangen (etter 3 sa på rad)... Lykke til med å se spiren din
Gnurte Skrevet 11. august 2009 Forfatter #10 Skrevet 11. august 2009 Hurra! Tusen takk for svar - jeg glede-gruer meg
tr Skrevet 11. august 2009 #11 Skrevet 11. august 2009 Jeg tok ul i uke 12, og fikk beskjed på telefonen om at det ville være utvendig. Det ble jeg lettet over å høre, ellers ville jeg nok gruet meg litt. Men da jeg kom dit viste det seg at fosteret satt så dypt (eller noe sånt ...) at vi måtte ta innvendig. Men jeg lover deg: det gikk veldig greit! Tenkte nesten ikke over det underveis, og tenkte at jeg ville ha gruet meg unødig om jeg hadde visst om det på forhånd. Det å se et levende foster gjør i grunnen at alt annet kommer i bakgrunnen! Lykke til!!
Gnurte Skrevet 12. august 2009 Forfatter #12 Skrevet 12. august 2009 Da var ultralyden overstaatt, og det ble utvendig Fikk se et perfekt lite knoett som hikket voldsomt der inni
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå