Gå til innhold

Noen som har bordantenne og digitalt bakkenett boks/rikstv boks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser på nettet at bordantenne er ikke lenger anbefalt til bruk med det digitale bakkenettet.. Søsteren min skal flytte på hybel, og det er ikke tv antenne der, hadde tenkt å prøve ut med bordantenne.. Men er det sånn at det ikke funker i det hele tatt? Noen som har prøvd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det funker med bordantenne, men den tar lett inn støy som forstyrrer tv signalene. F.eks mobilsignaler og hvis du går forbi antennen.

Skrevet

Såpass mye at det er veldig plagsomt?

Skrevet

Jeg syntes det ble veldig plagsomt. Jeg skaffet meg heller en uteantenne, for at det skulle bli mer stabilt. Så fort mobilen min ringte stoppet hele tv bildet, det samme skjedde om jeg fikk mld. Og hadde jeg raske bevegelser rundt antennen hakket bildet og stoppet litt opp. Men vi bor også nærme veien, så hver gang en trailer kjørte forbi ble bordantennen forstyrret. Får man stilt inn antennen riktig, så får man jo sett på tv, men akkurat alle de forstyrrelsene irriterte meg.

Går jo ann å prøve bordantenne hvis det er rolige omgivelser der hun bor.

Jeg tar med meg riks tv boksen og bordantennen når jeg skal på hytta, der duger den ganske bra.

Skrevet

Hmm.. Det er jo i "sentrum" hun skal bo.. Fikk vist ikke lov til å henge opp uteantenne, om det ikke var helt nødvendig.. Men skal prøve med bordantenne først.. Varierer vel kanskje hvor følsomme de er for forstyrrelser.. Får prøve å se:)

Skrevet

Ja, det kan sikkert variere. Får håpe det funker fint for henne da. Er så kjedelig å se på et program som blir avbrutt med "finner ikke lyd og bilde" på skjermen. Hehe!

Lykke til!!

Skrevet

Skjønner:)

Variere nok tror jeg, for der vi bodde før fikk vi ikke inn noen signaler overhodet med en type bordantenne, men det gikk helt flott med en annen.. Så det er vel forskjell på dem..

Takk for svar:)

Skrevet

Vi har rikstv og bordantenne på hytta vår på rena, og det fungerer veldig bra. Koster litt da, men er jo verdt det, får inn ganske mange kanaler.

Skrevet

Ja vi har det :) det fungerer greit, men måtte ha litt tålmodighet når vi søkte inn kanalene og ringte for litt hjelp hos riks-tv. Vi har alle kanalene vi skal ha. Vi har to ulike typer antenne og begge fungerer. Det er ikke optimalt med tanke på hvis det er veldig dårlig vær, da mister vi gjerne et par kanaler. Men de kommer tilbake :o) det er bare på en kanal at det blir dårlig bilde om vi står ved siden av antennen eller går forbi den. Jeg syns ikke det er plagsomt, annet enn at hvis det er dårlig vær over lengre tid er tv2 dårlig hos oss. Fungerer helt greit, i en leid leilighet. Hadde hengt opp uteantenne om vi hadde eid selv :) Bor litt utenfor sentrum av en by.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...