Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant denne testen på 2.trimester forumet, og syntest den virket litt morsom og måtte prøve den selv, og ifølge min ul stemmer den:)

Denne famøse testen har vi nå prøvd på 13 gravide - og den har stemt på alle! Alle babyene er ute og de er forsynemeg det kjønnet plumbo sa de skulle være! Selv ultralyden bommet på to av dem ;)

Oppskriften er 1-2 ss (kommer an på mengden urin) PULVERplumbo i en urinprøve, rør om og la stå en halvtime.

Dette stinker og bruser - en definitiv utelek!!

Det er et stoff i plumboen som reagerer med hormonene og skifterfarge etter hva slags hormoner du har mye av.

Kald gul grønlig er jente og varm gul rød brun er gutt.

Man bør være mer enn 15 uker på vei for å teste.

Har noen prøvd? Kan noen prøve? Må få utvidet statistikken :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ei venninne som har tatt denne testen...

Første gang viste den at det skulle bli ei jente, og andre gang viste den at det skulle bli en gutt.. Stemte på henne begge gangene!! :)

Tok denne testen selv nå i dag, og den ble gul grønn, så da blir det spennende å se når ungen etterhvert kommer ut..

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

tja. p meg vil den stemme uansett.. siden jeg skal ha tvillinger som er gutt og jente. utover det vet jeg ikke hvor forsvarlgi det er å drive å leke hjemmekjemiker med plumbo og urin men men, det er opp til dere :-)

Skrevet

Joa.. men sånnhelt på ordentlig.. Dette er ikke mer vitenskapelig enn alle andre "tester" og tegn på hva slags kjønn man bærer på. Hvis det var mulig å finne kjønn gjennom den gravides urin, så hadde industrien solgt pålitelige hjemmetester for leenge siden.. Men man kan jo gjøre det for moro skyld selvfølgelig da! - Men tenker at kanskje gjøre alle de ørtogførti som ikke krever heftige kjemikalier først eller helst i stedet? :-)

Skrevet

Det er jo bare gøy å prøve da :-) skal teste det etterpå. går med jentefølelse, og skal på UL den 18 :-) spennende :-)

Skrevet

tok den nå, men er litt usikker egentlig. den virket litt gul, grønn, men den var og brun. på toppen var det bare masse skum, er det vanlig?? mulig jeg gjorde noe galt?? var ikke noe rødt inni jaffal. mer ekkel gusje brun grønn gul :-)

Skrevet

Når jeg sjekket min etter en halvtime ble den også slik som du beskrev den. Skikkelig skummete på toppen, og holdt jeg den mot lyset så den grønn gul ut, men satte jeg den ned ble den mer brun gul aktig...hmmm, kjedelig. Må vel vente til ul i uke 32 for å få kjønnet litt mer bekreftet. Klarer nesten ikke vente :)

Skrevet

Men vil det ikke ha litt å si hvor konsentrert urinen er for resultatet da? Er det morgenurin, vil den jo være mørkere (brunere), og har du drukket mye hele dagen vil den være lysere?

Skrevet

holder den oppe på siden vår, morsom test!

Skrevet

jeg tok testen på dagen etter å ha drukket en liter vann, og likevel ble urinen veldig mørk etter at jeg tok i det plumbo greiene.. skal prøve den igjen, tror jeg hadde litt for mye plumbo og litt lite urin.... :-)

Skrevet

Tok testen i går. Visste allerede før jeg tok testen at det kom til å bli en gutt, fordi ultralyden sier det. Den stemmer på en prikk :) Varmt gul/rød= gutt :)

Skrevet

Tok testen i går. Visste allerede før jeg tok testen at det kom til å bli en gutt, fordi ultralyden sier det. Den stemmer på en prikk :) Varmt gul/rød/brun= gutt :)

Skrevet

driver med testen nå, her er det kommende oldemor og mormor som er veldig spente, vi er usikre på hva som stemmer, UL sa gutt og det avr i uke 19, men både jeg og flere tror det er jente, så blir spennende og se hva testen sier:)

Skriver resultat etterpå:)

Skrevet

Tokk testen igår. Fikk en gul/grønn farge. Veldig mørk. Så va usikker :P Men vet ikke kjønn, så e bare å vente å se ;p

Skrevet

det her blir spennende, UL sa gutt, plumbotesten sa jente, var en veldig lys gul/grønn farge, så det blir spennende og se hva som kommer:)

Skrevet

du fikk en lys farge ? Ikke mørk ? Trur æ må teste en gang til (: Så kan æ føle mæ sikker på fargen ! :P

Skrevet

ja det ble en lys gul/grønn farge, så grønnskjæret ganske godt egentlig:)

Skrevet

hei, dette var moro!!! jeg og ei veninne tok den, nå,hun fikk en gul/grønn lys farge og jeg fikk en mørk brun/gød farge, så da skal hun få jente hun er i uke 36 ,så ikke så lenge før vi får svar, jeg skal da få gutt å det får vi vite i slutten av okt, jeg har jente fra før og hun har en gutt,så dette blir moro.

• 10 måneder senere...
Skrevet

Hadde vært moro å høre flere erfaringer:) Jeg har tatt denne testen, og ringtest, og begge sier jente.. Jeg hører til på 2 tri lenge til, så er spent på hva det blir!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...