Gå til innhold

Noen arbeidsledige her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er arbeidsledig nå..

Avsluttet et vikariat som assistent i bhg 1. juli, og har liksom innvilget meg selv sommerferie siden..

Søkte høgskole i våres og har kommet inn på førskolelærer heltid med oppstart 18. august, men er svært usikker på om jeg har motivasjon nok for å ta fatt på tre år på skolebenken..

Derfor lurer jeg på å søke ny jobb, et eller annet..

Hva med dere? Noen andre arbeidsledige her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hjemmeværende med to små.. teller det??

Skrevet

Jeg er arbeidsledig da..=) Men søker på det jeg kommer over, er veldig gira på å begynne å jobbe igjen etter ferdig permisjon!!=)

Skrevet

Tre år av ditt liv er NADA!! jeg er selv 33 og har nå drømmejobben og endelig feridg utdannet..Har tatt meg 3 år på høgskole og 5 år med 100% jobb og studier ved siden av...Litt slitsomt,- men verdt det..Og vet at jeg ikke ville nølt med 3 år på skoelbenken om det var for å få en jobb jeg ønsker meg..5 år hadde heller ikke skremt meg....Det er jo ingenting...Hadde vært 38 ferdig utdannet og fortsatt hatt 30 år igjen i arbeidslivet..Og jeg er jo ing og sprek og har et langt liv foran meg..Hvorfor ikke bruke litt av det på å gjøre fremtiden ENDA litt enklere?

Tre år er ingen ting, -men mulig du er litt ung??? Da jeg var 20 var det et mareritt å begyne på en 3årig utdannelse etter 2,5 år som "selvstendig arbeidskvinne",- men årene fløy jo forbi...Man føler man skal ha "alt på plass" før man er 30, for da er man så voksen at man bør ha hus, barn, og godt betalt jobb og "ferdigklatet" på karrierestigen.....Men sånn er det ikke..Man har GOD tid, til å skape seg en god fremtid, et godt liv og ha det bra mens man "gjr sin vei":..Er det dette du vil,- så gå for det..Om 5 år sitter du og ser deg tilbake og ler av deg selv og at du i det hele tatt kunne være i tvil.....

Tre år er ingenting...Du har da vel tenkt å ha et godt og langt liv? Hvorfor ikke onvsetere litt i det for å få det ENDA bedre :o)

Skrevet

Mmm..

Jeg skal jo leve et godt og langt liv ja, du sier noe:-)

Jeg har ikke bestemt meg ennå da, min mann sier jeg har litt kalde føtter, og det er vel det som råder..

Jeg blir 30 til neste år, så jeg begynner da å bli ganske voksen..

Nå fikk jeg jammen litt å tenke på igjen, du satt igang tankene:-)

Skrevet

Jeg mente ikke noe negativt med å si at du var ung,- men er det noe jeg merker så er det at perspektiv på år er blitt endret med årene :o)

Du har ikke mulighet til å kombinere jobb og studier da? Jobbe 50% og ta studiene over 6 år i stedet Fotrsatt langt igjen til 40 når du er ferdig og et langt arbeidsliv foran deg.....Men om økonomi ikke er noe avgjørende faktor, tror jeg det er best å ta studiene og bli ferdig med de.....Blir roligere og mer behagelig for deg og familien...For det er jo et yrke det fort "baller på seg" om man har en liten stilling og er åpen for LITT ekstra.....Og siden det er et yrke du kjenner godt til og du VET det er det du vil, så er studier faktisk ganske morsomt :o) Man har ingen andre forpliktelser enn seg selv den perioden, samtidig som man alltid har "Noe hengende ove seg".....Men igjen, det er kun en selv det går ut over..Og det verste som kan skje er å stryke på en eksamen...Hvor ille kan DET være :o) I forhold til de konsekvenser "feiL" kan føre til i arbeidslivet :o)

Men valget må være ditt,- og om tvilen ligger i valg av yrke,- DA vil det bli noe helt annet...Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...