Gå til innhold

Noen astmatikere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan oppfører astmaen deres seg nå når dere er gravide? Jeg har hatt astma siden jeg var liten, merker lite til det til daglig, mest når jeg utsettes for noe jeg er allergisk for og har heldigvis aldri hatt et alvorlig astmaanfall. Sist jeg var gravid merket jeg en bedring i astmaen, men denne gangen kjenner jeg meg tyngre i pusten enn ellers (ingen store plager da).

Og hva tenker dere om svineinfuensaen, gravid og med astma? Vi bestilte tur til kreta i september, før svineinfluensaen kom og før jeg ble gravid. Tur til legen til uken for å høre hva de tror om å reise. Men kjenner jeg er litt skeptsk til denne sykdommen, opphauset i media eller ikke....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er mer tungpustet enn vanlig, men ellers har det gått greit. Til tross for at jeg droppet langtidsmedisinen min gjennom hele første trimester.

Svineinfluensaen ignorerer jeg så godt jeg kan, men tar gjerne en vaksine så snart den er klar. =)

Tror jeg hadde dratt på ferie om jeg ellers var i form til det, er neppe særlig mye større risiko for smitte på Kreta enn her (uten at jeg har sett smittetallene for akkurat der). Men å sjekke med legen er jo aldri dumt.

Gjest eelis+guttespire
Skrevet

Jeg har fått beskjed om å ikke bruke langtidsmedisin gjennom hele svangerskapet, og kun bruke "hastemedisin" når det er så alvorlig at det nesten står om liv. Altså ingen medisiner på meg. Og jeg plages! Jeg er konstant tungpustet, og spesielt på kvelden eller hvis jeg ligger på rygg. Har fått totalforbud mot alt som kan trigge allergien min, siden astmaen blir nærmest dødelig hvis jeg får en kraftig allergisk reaksjon. Ikke særlig gøy nei!

Jeg som gravid med astma har bestemt meg for å ikke bli med til syden nå når denne svineinfluensaen herjer. Det er ikke risikoen verdt, mener jeg, og jeg er ikke særlig redd i utgangspunktet :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...