Gå til innhold

noen som vet hvor lang behandlingstid NAV har? sykepenger.

Anbefalte innlegg

Skrevet

vært sykmeldt nå siden 1 juli...regninger hoper seg opp og jeg er blakk som ei kirkerotte! bor i akershus..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3 uker

ring å purr,eneste som hjelper..

jeg venta 3 mnd,eneste som hjalp var når jeg begynte å true de med å ta saken ut i aviser o.l.. :(

Skrevet

Etter det jeg har skjønt så er akerhus verstingen når det gjelder saksbehandlingstid.

Andre deler av lander klarer dette på få uker, men tror nok at du bør purre ja. Særlig også fordi det har vært ferie.

Dersom saken din ikke behandles snart kan du be om forskudd fra Nav sosial.

Men ring iallefall først og sjekk om inntektopplysningene dine er sendt inn fra arbeidsgiver.

Skrevet

Jeg vet ikke om sykepenger og andre typer stønader har forskjellige behandlingstider. I.o.m at en over her sier det er behandlingstid på 3 uker.

Jeg har iallefal søkt om overgangsstønad og behandlingstiden for det er 3 mnd (Er Lillestrøm som behandler min søknad)

Så jeg har nå gått i 2 mnd uten penger :-( Og venter fortsatt...

Skrevet

Enkelte stønader blir behandlet av NAV forvaltning, andre lokalt. Jeg er så heldig at søknader om rehabiliteringspenger behandles lokalt, så her har det stort sett gått fort og greit...På første søknad beregner de tre måneder, men man vet jo at man må søke i god tid når man allerede går sykemeldt, så det er greit nok. Mye verre at folk må gå i måndsvis uten syke-eller dagpenger... Man kan jo planlegge en sykemelding flere uker og måneder i forveien.... (Eller det er det kanskje noen som gjør, men det hjelper jo ikke i forhold til NAVs lange behandlingstid)

Siden veksten av arbeidsledige har minkelt fælt, så burde de jo få ut fingeren og komme ajour, men det er mulig at du er maks uheldig siden du ble sykemeldt på en tid mange har ferie...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...