NormaJean Skrevet 9. august 2009 #1 Skrevet 9. august 2009 Jaja, så slapp vi ikke unna denne hersens influensaen da. Utrolig dårlig timing, med bryllupsfeiringer og ferie. Ble bare helt plutselig dårlig, vondt i brystet, verker i armer og bein, feber og hoste samt kvalme. Ganske typisk influensa for å si det sånn. Lillegutt er også syk med feber, helt utrolig røde øyne som renner hele tiden, samt rennende nese og litt hoste. Tror muligens han har vondt i kroppen også, er utrolig sutretet. Men vanskelig å tolke han, 11 måneder, kan jo være at han sutrer fordi mamman ikke vil leke med han, hehe;) Men allt tatt i betraktning så er jo ikke dette her værre enn mye annet. Var mye mer skummelt når lillegutt hadde RS virus. Legen ville ikke engang snakke med meg i person, måtte stå utenfor det lokale legekontoret og kommunisere via telefon og fikk papirene lagt ut i en postkasse. Så måtte jeg sprite hendene og hente det. Helt sykt tullete spør du meg. Skulle trodd det var snakk om svartedauen...... Jeg vet det er viktig å ta visse forhåndsregler, men ble jo litt frustreret at sønnen min ble nektet legetilsyn 2 dager på rad. men men, sånn er det nå bare. Syns hele greia er sykt overdrevet, massehysteri skapt av media. Det som er kjekt er at forsikringsselskapet var greie å forholde seg til, vi fikk dekket 2 dager på hotell da vi ikke kunne dele leilighet som planlagt med resten av familien min. Nå er vi hjemme hos svigerfar og blir dullet med av mannen min. Endelig en god unnskyldning for å spise sjokolade og drikke cola;)
trillelille Skrevet 9. august 2009 #2 Skrevet 9. august 2009 den legeoppførselen hørtes kanskje litt overdrevent ut...? Jaja, god bedring til dere begge to! Dere fortjener helt klart å bli dullet litt med nå!
Pysa Skrevet 9. august 2009 #3 Skrevet 9. august 2009 Også skriver du her? Tenker du ikke på at du kan smitte oss?? Hva om svineinfluensaviruset har mutert med datavirus? Snakk om å være usolidarisk! Takk skal du f.... meg ha! *drikker litt sprit for å føle meg tryggere*
hysterika Skrevet 9. august 2009 #4 Skrevet 9. august 2009 Ha, ha, den var god, Pysa! Har du egen blogg? Eller har du vurdet å jobbe som kåsør?
pinglo Skrevet 9. august 2009 #5 Skrevet 9. august 2009 Jeg er og syk.. Har alle symptomer + moms på influensa med eller uten svin.. Men hva jeg har, vites ikke. For jeg mangler feber.. Og siden jeg ikke har feber, så kan jeg ikke ha influensa. Sa legen..
NormaJean Skrevet 9. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 9. august 2009 haha, pysa, den var god;) Ja, jeg forsøker å kurere meg med sukker jeg da, er det ikke sånn at sukker er smertestillende for barn? Er sikker på at det skal fikse meg også hihi
Pysa Skrevet 9. august 2009 #7 Skrevet 9. august 2009 kaloriterapi funker mot alt! syns det klør litt i halsen og verker litt i stortåa.... *henter sjokolade*
NormaJean Skrevet 9. august 2009 Forfatter #8 Skrevet 9. august 2009 hmm, legen min sa at det kan variere mellom folk, altså hvilke symptomer man har. merkelig at de ikke kan være enige om kriteriene? Selv har jeg ikke feber lenger, men svetter syyyyykt på natten. håper dette går raskt over, skal på hyttetur neste helg. Svigerforeldene til venninnen min har hatt det, de ble friske ganske raskt, så krysser fingrene;)
Lady Ivory Skrevet 9. august 2009 #9 Skrevet 9. august 2009 Pappan min har fått konstatert svineinfluensa og moren min måtte i går dra hjem fra jobb pga. symptomer. Da hun ringte legevakten i dag tidlig, fikk hun beskjed om å komme ned og parkere utenfor. Hun dro ned, og ringte dem opp igjen. Litt etter kom en mann kledd i gul smittevern-drakt ut med en eske tamiflu i hånden. Siden legen hadde gått igjenom hele venterommet på legevakta for å komme ut til henne og dette selvfølgelig vakte "litt" oppsikt, satt hele venterommet klistret til vinduet og glante. Mannen åpnet døra (presenterte seg ikke engang), og tok en blodprøve. Sykemelding måtte hun ordne med fastlege, men hun ville bli varslet om prøvesvar senere. Mamma satt igje med eneske tamiflu, som legen ikke hadde sakt noe om hvor ofte/mye hun skulle ha, og følte hun hadde vært med i episode av CSI... Spesielt dette her altså...
NormaJean Skrevet 9. august 2009 Forfatter #10 Skrevet 9. august 2009 ja, det blir litt for dumt. Influensa epidemier kommer jo med jevne mellomrom, de gjør jo ikke slikt hver gang. Syns man skal døpe hele greia om til "Mediainfluensa" skapt av produsentene av Tamiflu...... Selv må jeg ringe jobben i morgen og høre hva jeg skal gjøre. Jobber med pasienter med svært svekket immunsystem, så må nok holde meg borte fra jobben en liten stund.
Emil & Røra Skrevet 10. august 2009 #12 Skrevet 10. august 2009 God bedring til dere begge! Men jeg er ikke engig i at helsevesenet er tullete. Inne på legekontoret og på legevakten som en skriver om her kan det sitte mennesker som kan bli veldig mye mer syke enn deg av influensaen. Hvorfor er det tullete at man ikke skal komme inn og smitte dem eller sprite hendene for å unngå smitte? Tenk hvis du som influensasyk ble sluppet inn på legekontoret og smittet et hjertesykt barn som var innom for å ta blodprøver? Det er også veldig viktig at ikke de som jobber i helsevesenet blir utsatt for smitte unødig - vi trenger dem faktisk på jobb for at vi skal få hjelp uansett hvilken sykom som rammer oss.Det er jo ikke det at influensaen er så farlig, men det at den er så innmari smittsom og kan lamme hele landet!
NormaJean Skrevet 10. august 2009 Forfatter #13 Skrevet 10. august 2009 føler bare at jeg må svare deg emil og røra.... Jeg har da ikke skrevet at jeg syns at helsevesenet er tullete? Det jeg følte var tullete var en overhysterisk turnuslege på en lokal legevakt oppi fjellheimen. Stor forskjell! Hvordan han taklet situasjonen med å behandle meg som spedalsk og ikke ville engang ta blodprøve blir for meg tullete opførsel. Ikke at man skal ta forhåndsregler for å forhindre videre smitte. OK? Jeg er faktisk sykepleier og er mer enn klar over konsekvense av smitte hos syke, jobber selv med en pasientgruppe som ofte er svært immunsupprimerte. Derfor er jeg i dialog med arbeidsgiveren min om hvor lenge jeg skal være vekk fra jobb osv. Men jeg mener fortsatt at denne influensaepidemien har nådd hysteriske proposjoner. Sikkert litt barnslig nå, men merker jeg ble bitte litt provosert av innlegget ditt, trenger vel egentlig ikke å bli fortalt noe jeg allerede vet;)
Emil & Røra Skrevet 10. august 2009 #14 Skrevet 10. august 2009 Ja du er litt barnslig for det du skriver nå er masse utfyllende informasjon som jeg ikke hadde da jeg svarte. Jeg vet jo ikke hva du vet =) Jeg skrev bare et innlegg basert på det du og en annen her hadde skrevet om hysteriske folk i helsevesenet. Men jeg skjønner at du blir frustrert når både du og barnet er syke og du ikke føler du får den hjelpen man trenger! Og, jeg har til nå ikke møtt på noen som er hysteriske jeg hverken i nærmiljøet, barnehage eller på sykeshuset der jeg jobber. Jeg føler det er bare avisene som har utnyttet situasjonen i agurknytt tiden =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå