Gå til innhold

Noen som har peiling på utregning av sykepenger ved sykmelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber som vikar gjennom et vikarbyrå, har värt på samme plassen siden november 2008. Jobber 100 % stilling, har timesbetalt men det blir jo det samme utbetalt hver måned såfremt jeg ikke har tatt meg fri uten betalt.

Jeg er nå gravid og er i utrolig dårlig form, skal til legen neste uke. Jeg var mye sykmeldt i forrige svangerskap pga svangerskapsforgiftning, og lurer på hvordan det blir om jeg skulle bli sykmeldt nå.

Til poenget: Forrige året var jeg i födselspermisjon frem til slutten av oktober, og fikk bare opparbeidet meg feriepenger i november og desember. Disse feriepengene fikk jeg utbetalt i mai i år, men hadde ikke ferie för de siste to ukene i juli. Så derfor får jeg ikke så mye utbetalt nå + at vi har hatt barnehageinnkjöring så jeg har 3 dager fri ubetalt der også. Hva hender da om jeg skulle bli sykmeldt nå? Vil de regne ut slik at jeg får det jeg egentlig tjener, eller regner de bare ut fra siste utbetaling?? Noen som forstår hva jeg mener og kan svare på det? Hvis de bare ser på siste utbetaling blir jo det under halvparten av hva jeg bruker å tjene, og da kan jeg bare ikke sykmeldt - uansett!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De ser på de 4 siste ukene før du blir sykemeldt.

Skrevet

hvis du hatt mye variert inntekt de siste mndene går de minimum 6 mnd tilbake i tid,og regner gjennomsnittet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...