Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #1 Skrevet 9. august 2009 Jeg presset ungen i 38 min er det lenge?
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #2 Skrevet 9. august 2009 Nei, det er normalt. Jeg brukte ca 30 minutter selv. Har en venninne som på ene ungen brukte 1,5 timer. Da sto legen klar med sugekoppen, men hun klarte å presse ut ungen selv, heldigvis:)
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #3 Skrevet 9. august 2009 3 timer. Tok så lang tid med førstemann, var helt grusomt.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #4 Skrevet 9. august 2009 Jeg presset i to timer, og likevel gikk det ikke................ ble keisersnitt. Men det er vanligvis max av det man får lov til.
Nemlig Skrevet 9. august 2009 #5 Skrevet 9. august 2009 En time med førstemann. Det var ganske lenge for jeg fikk jeg fortåelsen av. Fem minutter med andremann;-) Tror du er innenfor normalen!!!
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #6 Skrevet 9. august 2009 OJJJ 3 timer?? Da er jo 38 min ingenting, he he. Måtte spørre siden jeg har hørt av de fleste kjente at babyen var ute etter maks 10 press. Var ikke fordi jeg selv syntes 38 min var ille. Syntes det i grunn var passe.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #8 Skrevet 9. august 2009 Tror ikke det er unormalt lenge, selv om det heller ikke er veldig kort tid (kjenner flere som har trykket tre-fire ganger, og så var babyen ute). Da jeg fødte førstemann presset jeg i 1 time og 40 minutter før han kom ut. Da jeg hadde presset godt over en time kalte jordmoren inn en jordmor til for en "second opinion" i forhold til hvor lenge jeg skulle få forsøke (for da begynte det å bli ganske lang utdrivningstid), og de avgjorde at siden både jeg og babyen var i fin form skulle jeg få fortsette med vanlig fødsel. (viste seg etter fødselen at barnet hadde stort hode, 39 cm i hodeomkrets, var nok derfor det slet med å komme seg helt ut). Med nummer to tok det rett under en time. Jeg er nok bare litt treg av meg på den biten :-)
mamman til to gutter Skrevet 9. august 2009 #9 Skrevet 9. august 2009 Jeg presset i ca 2timer og da fant jordmor og barnepleier plutselig ut at han skulle ut, så da la barnepleier seg på magen min og dyttet han i rompa mens jeg presset sånn at han til slutt kom ut. Heldigvis, for da var jeg utslitt.
Ranveig R Skrevet 9. august 2009 #10 Skrevet 9. august 2009 Eg har forstått det slik at 1 - 60 min er det aller vanlegaste. 11 min tok det med min 2. fødsel i følge notatene veninna mi sat på dolokket og skreiv mens eg låg i badekaret og trykka ;o) Sikkert noko liknande med første, 4-5 trykk.
signe maten Skrevet 9. august 2009 #11 Skrevet 9. august 2009 Seriøst - 4-5 trykk? Hehe.. Det får`n si Holdt på i to timer med Magnus. Sikkert tusen millioner press - det føltes sånn Han kom jo ALDRI! Fikk beskjed om å la være å presse og greier - ja, det er jo lett du - så jeg kunne ta skikkelig i etterpå. Men han lå som en stjernekikker og hadde hodeomkrets på 35cm - så det tar jo nødvendigis litt tid da. Heldigvis tok hele greiene kun 4 timer fra vannet gikk og 6 timer fra 3-4 min mellom riene
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #12 Skrevet 9. august 2009 Jeg brukte 90 min med eldste. Da jm begynte å tenke på ks, så var ungen for langt ned i bekkenet. Måtte trøkke en stund til før det ble tang. Med denne fødselen friskt i minne, grudde jeg meg til andremann skulle fødes. Men det tok 4 trykk fordelt på to minutter.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #13 Skrevet 9. august 2009 trykkte to timer, måtte ta henne med vakum... men tror ikke jeg hadde pressrier jeg når jeg tenker meg etter..fikk alldri denne pressetrangen,,,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå