Gå til innhold

Til Voss for å føde?


Gjest Lealla

Anbefalte innlegg

Gjest påtjukken

Jeg bare lurer på om det er andre gravide i Bergens-regionen som har tenkt seg til Voss for å føde?

 

Jeg har vært på omvisning på Føden og Storken, og er egentlig ganske så positiv til Haukeland sykehus. MEN det jeg er litt misfornøyd med er at det kun er 2 dagers liggetid etter fødsel og jeg har fortsått at man kan ligge lengre på Voss. Dette er mitt første barn og jeg kommer nok til å være både usikker og litt hjelpesløs de første dagene, så jeg synes det virker veldig snart å skulle bli sendt hjem på andre dagen. (iallefall med tanke på at normal liggetid for førstegangsfødende ligger på 4 dager...)

 

Er det noen som har erfaringer/tanker rundt dette?

 

Er jo også en smule skeptisk til å legge ut på en såpass lang biltur når fødselen er i gang... men, men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jeg skal også føde på kk i bergen, har lekt med tanken på både å reise til stord stord og voss for å føde. Hvis alt er bra etter fødsel vil jeg egentlig hjem så fort som mulig, men grunnen til at jeg vurderte alternative steder er at de andre stedene får mannen bo sammen med mor og barn under sykehusoppholdet - syns det er veldig kjipt at det ikke lenger går an på KK Bergen.

MEN jeg har kommet til at en så lang biltur når fødselen er i gang det frister fint lite...få ting må være verre enn fødsel underveis.

Så heldig du er som fikk omvisning på kk da...jeg ringte å spurte og da sa de at de hadde slutet med det......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei! Eg har våre på omvising på fødeavdelinga på Voss. Eg skal føde der og høyrer nesten utelukkande positive ting om Voss. Me fekk vete at dei prøvane o.l. som ikkje vart tekne med ein gang etter fødsel tok dei ikkje før etter ein kviledag. Når barnet er tre dagar skal det ha siste stikk (hugsar ikkje om det var vitaminer då, eller kva det var) på ei stund, og at dei fleste valgte å bli til den tredje dagen for å sleppe å reise opp igjen. Det høyres og ut som at dei vil ha deg der til du er godt i gang med amming, (dersom du skal det) og at dersom det er startproblem kan opphalder tuvidast. Dette avheng sjølvsagt av kappasitet dei døgna du er der. Dei prøver så godt dei kan å legge tilrette for at far skal kunne overnatte første natta. Dette kostar rundt 200kr. Det var veldig roleg og god stemning på avdelinga. Opperasjonsstova, i tilfelle keisersnitt ligg rett bort i gangen, så alt ligg tilrette for eventuelle hastekeisersnitt. Eg vart veldig beroliga, og trur dei kan tilby både god fødselshjelp og eit behageleg barselsopphald:O) Sjølv skal eg reise i ca 45 min til sjukehuset, så det er ikkje noko jordomsegling for min del:O) Lykke til:O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest påtjukken

Hei! Nå har jeg også vært på omvisning på fødeavdelingen til Voss, og vi ble straks myye roligere med tanke på fødsel og barseloppholdet. Så var jordmødrene der oppe, de vi traff på, utrolig hyggelige og rolig. Var mye mere jag nede på Haukeland da vi var der!

 

I tillegggår vi til en jordmor som er mye mer positiv til Voss framfor Haukeland, så det er hun som fikk oss til å bikke mot Voss til slutt.

 

Du får ha lykke til du og...kanskje vi sees på barsel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...