Gå til innhold

urinprøve protein +1, vanlig??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Følt litt ubehag i magen de siste dagene, litt sånn uvi symptomer, men vanskelig å si om det er han som presser på blære eller om det er lett uvi. Dro på legevakta, hadde 1+ på prot, han sa de sikkert gikk greit. Noen med erfaringer?? Er sykepleier men merker når det gjelder meg selv blir jeg litt dum he he, også har jeg jo ikke erfaring med gravide, jobber liksom ikke med det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hm mulig jeg tar feil her, men trodde ikke prot i urinen hadde noe med uvi å gjøre.jeg hadde utslag på L3+(leuco..et eller annet), og da måtte de dyrke prøven med tanke på uvi...men det var ikke uvi..

sist kontroll hadde jeg spor av prot i urinen, og legen sa det var vanlig på slutten, men kunne også være tegn på svangerskapsforgiftning i sammenheng med høyt blodtrykk og hevelser...

men er enig i at det er mye press og ubehag nedi der uansett, så det er vanskelig å kjenne om det er noe annet enn bebis;-)

Skrevet

I kombinasjon med høyt blodtrykk (minst 140/90) vil det være svangerskapsforgiftning, men i seg selv er det ikke bekymringsverdig. Har ikke noe med urinveisinfeksjon å gjøre. Antar de sjekket blodtrykket ditt også?

Skrevet

Leukocytter og nitritt vet jeg har med uvi og gjøre, men prot kan være tegn på mye annet, deriblandt svangerskapsforgiftning, men han målte ikke BT, syns egentlig det var rart. For å slippe kø på legevakta fikk jeg komme på barneavd der nede, det var jo greit å slippe å vente i timer. Men vet ikke hvor mye erfaring han barnelegen hadde med dette?!

Og trodde gravide ikke betalte for legetjenester?! Gadd ikke spørre, men kom bare til å tenke på det.

Skrevet

Jeg hadde antagelig stukket innom legesenteret og fått noen til å ta blodtrykket i morgen, bare for sikkerhets skyld.

Gravide skal ikke betale for legetimer som er svangerskapsrelaterte.

Skrevet

Kan også si at det kan bli spor av protein når man har mye utflod...

For å unngå det må man vaske seg grundig rett før.. Noe iallefall ikke jeg føler at jeg klarer om morningen før jeg tisser...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...