Gå til innhold

Noen her som har delt omsorg?


Anbefalte innlegg

Skrevet

altså 50/50 med bf..

 

Hvordan gjør dere det med skatten?

Bytter dere på å ha skatte klasse 2 el?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig å ha annet hvert år med skatteklasse 2 ja.

Skrevet

ok. Vi flyttet fra hverandre i mars. Ingen av oss har endret skatteklasse enda.

 

Hvis en av oss går over på skatte klasse 2 nå, blir da skatten redusert for hele året, eller bare de siste 4-5 månene?

 

Jeg har betalt litt over 61 000 i skatt hittil i år, hadde vært kjekkt å fått ca halvparten av det igjen. Plutselig ble jeg rik..hehe

Skrevet

Ja, det er status den 31.12 hvert år som avgjør skatteklassen for hele året. Om en blir alene i desember, så har en skatteklasse 2 for hele det året.

Skrevet

Man får vel ikke igjen halvparten av skatten man betaler om man er i jobb da...

Skrevet

Blir vel ikke halvparten, men tror det blir en del.

 

Var inne å bestilte nytt skattekort nå. Hittil i år, så har jeg betalt 10 000,- mer i skatt, enn hva jeg skal betale hele året, på skatteklasse 2.

 

 

Men er det bare for eksen å melde seg som alene forsørger neste år da, å jeg melder meg ut?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...