pinglo Skrevet 9. august 2009 #1 Skrevet 9. august 2009 altså 50/50 med bf.. Hvordan gjør dere det med skatten? Bytter dere på å ha skatte klasse 2 el?
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 9. august 2009 #2 Skrevet 9. august 2009 Det er vanlig å ha annet hvert år med skatteklasse 2 ja.
pinglo Skrevet 9. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. august 2009 ok. Vi flyttet fra hverandre i mars. Ingen av oss har endret skatteklasse enda. Hvis en av oss går over på skatte klasse 2 nå, blir da skatten redusert for hele året, eller bare de siste 4-5 månene? Jeg har betalt litt over 61 000 i skatt hittil i år, hadde vært kjekkt å fått ca halvparten av det igjen. Plutselig ble jeg rik..hehe
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #4 Skrevet 9. august 2009 Ja, det er status den 31.12 hvert år som avgjør skatteklassen for hele året. Om en blir alene i desember, så har en skatteklasse 2 for hele det året.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #5 Skrevet 9. august 2009 Man får vel ikke igjen halvparten av skatten man betaler om man er i jobb da...
pinglo Skrevet 9. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 9. august 2009 Blir vel ikke halvparten, men tror det blir en del. Var inne å bestilte nytt skattekort nå. Hittil i år, så har jeg betalt 10 000,- mer i skatt, enn hva jeg skal betale hele året, på skatteklasse 2. Men er det bare for eksen å melde seg som alene forsørger neste år da, å jeg melder meg ut?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå