Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #1 Skrevet 9. august 2009 Jeg har ei veninne som gir sønnen sin maltekstrakt til alt han får i seg enten det er mme,grøt,middagsglass eller fruktglass. Hun bruker vel en ca 2 spiseskjeer i vært måltid..:S Gutten er 9 mnd og har vel aldri hatt noe hard avføring da hun er så redd han skal bli hard i magen.. men er jo ikke normalt å ha rennabæsj når dem begynner å få fast føde..????? Nei jeg syns alltiså så synd på denne gutten at jeg lurer på om jeg burde få sgat ordentlig ifra.. men tenkte jeg skulle høre andres mening og event om noen har noe fakta om dette så er det kjempefint:)
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #2 Skrevet 9. august 2009 Hvis hun fortsetter slik kan hun risikere at han får for mye malt og at tennene hans råtner...snakk med en tannpleier som kan gi rådet videre!!!! ikke særlig at tennene råtner bort akkurat..
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #3 Skrevet 9. august 2009 takk for svar, det viste jeg faktisk ikke... håper på fler svar også
Ranveig R Skrevet 9. august 2009 #5 Skrevet 9. august 2009 Det er mykje sukker i malt, så det er ikkje bra verken for tennene eller for kroppen. I ein kort periode er det greitt for å få fortgang på tarmane, men er ikkje bra over lang tid. Når det gjeld konsistensen på avføringa så blir den ikkje nødvendigvis fast med det same ein begynner med fast føde. Dersom veninna di framleis ammar kan det vere med på å halde avføringa mjuk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå