Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #1 Skrevet 9. august 2009 klyster når dere kommer til fødeavdelingen? Jeg er førstegangs og lurer veldig på om jeg skal be om det. Er ikke krise om det kommer ut litt avføring, men er litt forstoppet for tiden...og da ligger det kanskje ganske mye på lager, hehe uff.. Så hva skal dere? Er det ikke veldig ekkelt å ta klyster?Får man en slange opp i rumpa eller hvordan fungerer det?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 9. august 2009 #2 Skrevet 9. august 2009 Jeg trengte ikke å spørre, jeg ble spurt. Man får en beholder med væske, med en lang 'tut', og så kan man gå på toalettet og gjøre dette selv. Hvis det er vanskelig kan jordmor bli med deg inn og hjelpe. Jeg gjorde det selv, var bare å stikke 'tuten' inn og klemme på beholderen, og så sette seg til på do og vente:)
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #3 Skrevet 9. august 2009 Jeg hadde aldri hørt om det da jeg kom inn første gang da jeg skulle ha barn,hun satte et klyster på meg ...altså en slags stor "sprøyte" med klyster inni som hun tok inn i baken da. det gikk to min før jeg måtte flykte til nærmeste toalett;D Slik fant jeg ut av hva det var liksom....ikke ekkelt,men for meg er det ikke "naturlig" å få noe opp baki der så ubehaelig var det,men ikke ekkelt akkurat
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #4 Skrevet 9. august 2009 Klyster er bare en liten tube med avføringmiddel i, den får du og tar selv på do.. Du får kjøpt de selv på apoteket, microlax er en slik tube som ikke er altfor sterk .. Vet om mange som har tatt slik selv hjemme og fått tømt seg litt før de dro på sykehuset, og hvis ikke ffødselen var igang så har de bedt om det på sykehuset og fått tømt seg litt før selve fødselen. Har selv ingen erfaring om det, og var selv litt forstoppet under første fødselen. Tror det kom noe ut en gang, men det registrerte ikke jeg så er litt usikker. Fikk vite at det ikke alltid var særlig vits, for hvis man var litt forstoppet så kunne man løsne opp på så mye rett før fødselen, så når pressriene kom så kunne det plutselig komme veldig mye avføring.. så jeg lot være
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå