Isabella.04.10 Skrevet 9. august 2009 #1 Skrevet 9. august 2009 Hvor lenge er det normalt å vente før man forteller at man er gravid?? Jeg vil si det til alle nå med en gang... og er bare i 4-5 uke
gmfosse Skrevet 9. august 2009 #2 Skrevet 9. august 2009 For min del føltes det naturlig å fortelle det til foreldrene mine/hans et par dager etter at vi fikk vite at vi er gravid. Jeg sa det til mine to nærmeste venner i uke 6. Nå kommer jeg til å vente med å si det til flere før i uke 12. Noen vil ikke fortelle det til noen før i uke 12, og noen forteller det til alle fra dag en. Du må gjøre det du føler er naturlig for deg. For min del vil jeg at mine nærmeste skal vite det, jeg så det var godt å få støtte da jeg opplevde en SA tidligere i år.
Isabella.04.10 Skrevet 9. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. august 2009 Jeg var usikker på om jeg bare var teit om jeg fortalte det med en gang, føler alle sier de venter til etter uke 12.. men har fortalt det til de nermeste vennene mine, og tenkte å fortelle til foreldrene våre ganske snart. Føler det ikke gjør noe lenger, siden du svarte som du gjorde Tusen takk Får håpe jeg faktisk får barn etter 9 mnd da.. og ikke må ta en runde og fortelle at det gikk galt. Men den kjangsen tar jeg, trenger vel litt støtte fra de nermeste nå helt i begynnelsen også
Mamma til*2 jenter* Skrevet 10. august 2009 #4 Skrevet 10. august 2009 Anbefaler å vente til etter uke 12... Vent heller til dere er sikre på at den risikoperioden er over.. Besteforeldre forteller gjerne vennene sine eller andre om begivenheten å hva om du mister??? er det ikke like greit å vente til du vet alt går bra? Tenk hvor ekkelt det er for kommende besteforeldre å måtte si til vennene sine at det ikke gikk bra?
mamman til to gutter Skrevet 11. august 2009 #5 Skrevet 11. august 2009 Vi fortalte det til både de kommende besteforeldrene og de nærmeste vennene våre i løpet av en uke etter positiv test forrige gang. Arbeidsgiver fikk vite det ca i uke 6 og resten rundt uke 10-11, for da var det jul/nyttår og jeg gadd ikke holde det hemmelig ettersom jeg var veldig dårlig. Denne gangen fikk også besteforeldrene vite det i løpet av noen dager. Vi hadde egentlig bestemt oss for å vente litt denne gangen, men pga et selskap vi var bedt i hvor det ble servert spekemat og øl, så fortalte vi det så ikke de skulle mase om at jeg ikke spiste maten og tok meg en øl som jeg normalt ville gjort. Nærmeste venner og arbeidsgiver har nå fått vite det ca7uker på vei. Hvis det skulle gå galt, så syns jeg det er greit at de jeg har fortalt om graviditeten til vet at jeg har mistet også. Det at noen kan fortelle det videre bekymrer jeg meg ikke for. Besteforeldrene vet at de ikke skal fortelle det til alle og de vet jo om risikoen like godt de som vi, så om de forteller det til noen, så vet de at de kanskje må fortelle at det har gått galt senere. Uansett så forventer vi at de holder det hemmelig til vi sier de kan fortelle det videre når vi velger å fortelle det til alle selv. Jeg skjønner godt at andre vil vente, men jeg har avslørt mange (uten å si noe) som egentlig ikke har villet fortelle noe enda fordi unnskyldningene på hvorfor de ikke tar seg en øl, spiser spekemat osv er så lette å gjennomskue.
Nikki 75 Skrevet 11. august 2009 #6 Skrevet 11. august 2009 Jeg har kun fortalt det til en venninne foreløpig. Skal på ultralyd om 2 uker, da er jeg i uke 11 (tror jeg), og hvis alt er fint da kommer jeg til å fortelle det til familien og evt. noen venninner til. Resten får vite det ved behov/anledning.
nina-ballerina Skrevet 11. august 2009 #7 Skrevet 11. august 2009 Skal fortelle det til besteforeldre i dag, er ca i uke 9 eller 10. Kun ei venninne (og pappan så klart) som vet det enda, så gleder oss litt. Tenkte å vente i noen uker til, men enkelte har nok fått mistanke etter noen småforsnakkelser/bryllup hvor jeg ikke så like full ut som de andre ol., så da føler jeg at vi bare kan si det.. Tenker ikke i forhold til at noe kan gå galt, skulle det gjøre det, er det greit at de nærmeste vet det uansett, men jeg ville vente til etter legebesøk og at vi er litt mer sikre på terminen, men nå har vi bestemt oss for å fortelle det i dag så.. Gleder meg. Lillegullet vårt på 2,5 år skal få på seg storesøster-genseren sin, så får vi se om besteforeldrene skjønner tegninga..
Gjest Skrevet 11. august 2009 #8 Skrevet 11. august 2009 Så artig med en "storesøster" genser da!! Kan tenke meg de blir glade da:)
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 11. august 2009 #9 Skrevet 11. august 2009 Jeg synes du skal fortelle det når du selv vil, og det føles naturlig. Det er aldri feil å si det, men husk bare at de som er med på oppturen, også blir med på en evt nedtur....
jeannies Skrevet 13. august 2009 #10 Skrevet 13. august 2009 Jeg hadde på forhånd bestemt meg for å vente til jeg var ferdig med første trimester, men siden jeg ble så udugelig kvalm, trett og hele den pakka der, så har de jeg omgåes med daglig fått vite det.Da slipper de å tro at det er noe annet i veien med meg, og det er faktisk utrolig godt med forståelse fra de nærmeste:-)
Timothy`s moster med 2 prinser Skrevet 13. august 2009 #11 Skrevet 13. august 2009 Jeg er i samme uke som deg:) Og fortalte det til mamma og pappa pluss søsknene mine allerede i går. Klarte ikke vente lenger- er jo så glad og vil gjerne dele med noen!!! Har også fortalt det til mine to beste venninner. Venter med å fortelle arb. giver til jeg er 12 uker, da jeg nettopp har fått jobb og skal skrive kontrakt i morgen;)
Timothy`s moster med 2 prinser Skrevet 13. august 2009 #12 Skrevet 13. august 2009 Jeg er i samme uke som deg:) Og fortalte det til mamma og pappa pluss søsknene mine allerede i går. Klarte ikke vente lenger- er jo så glad og vil gjerne dele med noen!!! Har også fortalt det til mine to beste venninner. Venter med å fortelle arb. giver til jeg er 12 uker, da jeg nettopp har fått jobb og skal skrive kontrakt i morgen;)
♥Axinija♥ Skrevet 13. august 2009 #13 Skrevet 13. august 2009 Gompen84; kjenner deg (la to og to sammen)....og synes det var kjempeflott å lese at Sebastian skal bli storebror!! Er nok veldig individuelt når man forteller det til folk, selv var vi ganske tidlig ute, men mistet i MA i uke 12 i mars.....På en måte var det greit at folk visste om graviditeten, men ikke like artig at folk spurte om den lille og jeg måtte fortelle at det ikke hadde gått som håpet.... :/ Masse lykke til med den lille.. Kjempestor klem fra
Gjest Skrevet 13. august 2009 #14 Skrevet 13. august 2009 Eg er i uke 8. fortalte det til nermaste familie og venner i uke 6. har jo lyst til å skrike det ut til heile verden no at eg er gravid, men skal vente litt enda med å fortelle resten så gleder eg meg til eg er 12 uker med å fortelle gutten min at han skal bli storebror. han komme til å bli så kry
leo77 Skrevet 14. august 2009 #15 Skrevet 14. august 2009 med fyrstemann var eg frisk som ein fisk og tynn som ein strek, vi venta til veke 12. Nummer 2, sa vi det i 10, fordi eg var så sjuk. Storebroren var SÅÅÅÅÅ stolt. Sprang rund i bhg og ropte. Men så gikk det galt i veke 20 (januar 2009) Guten vår, snart 4 år, er framleis kjempelei seg for babyen som blei dø som han kaller det. Han byrjar å grina når han ser høygravide eller nyfødte. Tungt å skulla forklara han dette, når ein ikkje skjønar det sjølv, og er midt i sorga,Orkar ikkje å måtta skuffa han igjen, så no held eg magen inne og skjuler kvalmen det eg kan. Er alt bra etter UL i 12, så skal nok den vordene storebror få sjå bilete. Vi gleder oss veldig.. kun 11 dagar igjen.
DK+2 Skrevet 15. august 2009 #16 Skrevet 15. august 2009 Er rundt uke 6, har ikke sagt det til noen enda... venter nok noen uker til, selv om vi, ivertfall jeg, har veldig lyst å si det til noen, hehe Syns det er greiest å vente til man nærmer seg uke 12 ivertfall, det er min mening.. vil ikke at så altfor mange skal vite om det, i tilfelle det går galt.. men tenker jo selvfølgelig positivt da
flowerpower2 Skrevet 15. august 2009 #17 Skrevet 15. august 2009 Det må du finne ut av selv:)For oss er det naturlig å vente. Bare noen få venner som vet, siden de 12 første ukene er så usikre. Men gleder oss veldig til å fortelle nyheten til familie og andre venner og kjente etter 12 uker!Håper alt går bra
Gjest Skrevet 15. august 2009 #18 Skrevet 15. august 2009 Jeg kommer til å fortelle de nærmeste om det ganske snart, samt de jeg jobber sammen med. For da viser de mer forståelse om jeg plutselig må gå hjem pga kvalme f.eks... Sist gang fortalte jeg det ikke før jeg var i uke 17 (fant ikke ut at jeg var gravid før jeg var i uke 11:)) Mamma syntes jeg hadde et kort svangerskap da:) Man må gjøre det som er best for seg selv Lykke til med svangerskapet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå