Galskapens overhode Skrevet 9. august 2009 #1 Skrevet 9. august 2009 Tirsdag starter jeg i jobb som lærer for første gang etter lærerstudiet. Skal ha 1. og 5. trinn, og har tidligere bare hatt engasjement på vgs. Noen gode råd eller erfaringer du vil dele med en fersk lærer. Gjerne fra foreldre med skolebarn også!
Pysa Skrevet 9. august 2009 #2 Skrevet 9. august 2009 Jeg har jobbet som lærer i 12 år nå, og det som er aller viktigst det første året/de første årene (og egentlig i alle år som kommer), er at du gir deg selv tid og rom til å prøve, forske og feile. Det første året kan være overveldende, og det er lett å bli skremt og tenke "jeg får aldri oversikt". Da får du lene deg litt tilbake, og huske at du er fersk som pedagog. Senest i fjor høst hadde jeg et prosjekt som egentlig gikk ganske dårlig, men hjelpe meg så moro det var å prøve, og så mye vi lærte likevel!
Galskapens overhode Skrevet 9. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. august 2009 kanskje lære meg å sjekke rettskrivingen først =) TAkk Pysa.
max32 Skrevet 9. august 2009 #4 Skrevet 9. august 2009 Jeg tenker at det sosiale i en klasse er veldig viktig. Inkludering, ikke mobbe osv osv.... Ha godt samarbeid med foreldrene. Jeg følte at overgangen fra bhg til skole var veldig stor. Fikk ikke særlig info fra læreren. På samtalene snakker vi alltid om det faglige, men jeg er jo også opptatt av hvordan hun funker i gruppen. For meg så er en dyktig lærer en som tar seg tid til barna. hører på de, trøster, motiverer ol.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå