PopUp Skrevet 9. august 2009 #1 Skrevet 9. august 2009 ... tre dager etter storrydding av huset, ser det like forferdelig jævlig ut uansett!! Jeg er kriminell til å skulle "ta det senere"...! Ork og æsj, noen som har noen ryddetips??
LilleBjella Skrevet 9. august 2009 #2 Skrevet 9. august 2009 Forstår hva du mener. I dag er jeg så lei av å vaske, at jeg orker ikke engang rydde vekk vaskebøtt og sette jif-flaska på plass. Mitt stalltips må være å ha esker og kurver som du kan slenge ting i. Har kurver på badet til vaskemidler, sminke, føner og rettetang, osv. I stua til leker, garn, fjernkontroller. Enkelt å bare hive ting i en eske, og så ser man det ikke. Alt har sin plass, og mye lettere enn å måtte sette på plass i skap og skuffer. Så er det jo dette med å rydde på plass ting med en gang man har brukt det. Letter sagt enn gjort. Men er ikke rot et tegn på at man prioriterer viktigere ting i livet?
PopUp Skrevet 9. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. august 2009 Joda, har fått meg endel kurver og slikt, men det har en tendens til å hope seg opp der, hehe. At jeg slenger ting som jeg bare vil ha ut av syne i en eller annen kurv, så blir det liggende ;o) Og jeg kan lett slenge meg foran tv`n istedenfor å rydde, så jeg vet ikke om prioriteringen er helt på plass ;o)
Ronja&Odin Skrevet 9. august 2009 #4 Skrevet 9. august 2009 jeg har ingen tips... jeg er heeelt lik deg der... :\
Gjest Skrevet 9. august 2009 #5 Skrevet 9. august 2009 Samme her... føler meg som en elendig husmor, veldig flink til å ta ting senere....
Kaffemocca Skrevet 9. august 2009 #6 Skrevet 9. august 2009 Ta alltid med deg en to tre ting som skal til et annet rom når du bever deg rundt i huset. Så fort den vanen er innarbeidet flyter det litt mindre:-)
PopUp Skrevet 9. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 9. august 2009 Ja, det er nok der det ligger ;o) Jeg kan se på et par sko i stua og tenke "ja, dere skulle stått i gangen"...
Gjest Skrevet 9. august 2009 #9 Skrevet 9. august 2009 Kjent sak! Rydder hele tida hver dag, hvis ikke så BOM huset ser herja ut, Slitsomt.. Jeg har et par sorte hull i mitt hus. To rom som jeg slenger inn ting som jeg ikke rekker å rydde skikkelig vekk. Kjøkken , stue , bad og barnas rom holder jeg stort sett i orden, men kontoret og vårt soverom er nedlessa i klær som skal strykes, post som skal inn eller ut, verktøy osv osv. Skal forresten ta et skippertak på kontoret i morra - så da kommer vel resten av huset til å stå på hodet i stedet;)
Miss Misantrop Skrevet 9. august 2009 #10 Skrevet 9. august 2009 Jeg rydder jo som kjent lite, men jeg har et tips. Gro Harlem Bruntland metoden. Dvs hver gang man reiser seg opp tar man tak i noe som skal ryddes.
PopUp Skrevet 9. august 2009 Forfatter #11 Skrevet 9. august 2009 Hehe, har vært inne på tanken ja ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå