Gå til innhold

Typisk NAV.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her oppfordres det til å søke i god tid og sende inn alle nødvendige opplysninger for å sikre at man får raskest mulig behandlingstid. Jeg sendte inn søknad om kontantstøtte 2,5 måned i forkant av ettårsdagen, slik at søknaden kunne være ferdig behandlet til stønadsperioden tar til.

Så fikk vi i går brev om at søknaden er mottatt, men vil ikke bli behandlet FØR barnet fyllet vilkårene for støtten og at saksbehandlingtiden er da regnet til 4 måneder.

Hva er da vitsen med å oppfordre folk til å søke i godt tid???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NAV i et nøtteskall...

Skrevet

Tror jeg har lest på nav.no at det ikke er vits i å søke kontantstøtte før barnet er blitt 1 år fordi den uansett ikke vil bli behandlet før da. Evt fikk jeg det svaret på tlf, hmm...

Men 4 mnd behandlingstid? Hvor bor du? Jeg søkte nettopp til minsta, og fikk brev om at det var opp til 4 UKERS behandlingstid, men det tok ikke mer enn 2-3 uker. Bor i stavanger forresten

Skrevet

Jeg søkte om kontantstøtte 4 mnd før vi sa opp bhg-plassen. Det tok 6 mnd før jeg fikk svar. Da var svaret at de hadde rota bort søknaden og jeg måtte sende en ny. Da denne var sendt tok det 3 uker før jeg fikk brev om at søknaden var avslått! Pga vi hadde bhg-plass (noe vi ikke hadde hatt på månedsvis)?!?! Da ringte jeg overordnede på NAVs forvaltning og skjelte han ut så det sang etter. Dagen etterpå fikk jeg nesten 10.000 inn på kontoen. Helt utrolig at det går an å rote så fælt!

Skrevet

Hvor mye er kontant støtten på og har dere valgt å være hjemme,eller er dere arbeidsledige?

Skrevet

Bor i Bergen med det er NAV Forvaltning Stord som behandler søknaden.

HI

Skrevet

Den er maks på 3300 kroner om man ikke har barnet i barnehage. Jeg skal være hjemme i ny fødselsspermisjon og skal derfor ikke ha barnet i barnehage.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...