Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har født før så vet hva jeg går til. Vet det kommer til å gjøre vondt, og at når babyen kommer på magen så er det verdt det. Meeeen... kjenner jeg gruer meg skikkelig. Er redd for alt som kan gå galt, for at jeg ikke skal takle smertene, at der skal være no galt med babyen som ikke kom fram på ul, at fødselen skal ta lang tid, at babyen skal være stor. Er til og med redd for at jeg ikke skal synes babyen er fin, selv om jeg vet at dette er en tåpelig tanke. :P

Gleder meg såååå til å ha akkurat den delen overstått og få den lille i armene mine.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om jeg vil si jeg gruer meg.. gleder meg litt til å oppleve det! (har ikke født før). Men har jo endel av samme tankene som deg, enn hvis ditt, og enn hvis datt liksom! Skummelt å ikke ha kontrollen! Blir så jeg tenker på fødselen veldig mye ja! Men tror det er naturlig når det nærmer seg- en forbereder seg psykisk liksom!

Har foresten hørt om flere som ikke føler så mye akkurat når babyen er født. Faren har ofte vært mer rørt over babyen. Og det er ikke alltid babyer er så søte heller da ;) Men jeg er veldig sikker på at når en bare får litt tid på seg, så synes man at sin egen baby er den fineste som finnes! Uansett hvordan den enn ser ut ;)

Skrevet

Jeg har også født før, men jeg gleder meg noe enormt! Jeg syntes ikke jenta mi var så fantastisk vakker sist, men var veldig stolt fordi:) Hvor mange nyuttrykkte babyer er det som er feiende flotte da?

Det med å sitte å tenke på alt som kan gå galt tror jeg er bare unødvendig. Mulig det ikke er så lett å la være for enkelte, men sjansen for å få en normal fødsel der alt går bra og barnet kommer ut med alle lemmer i behold er jo veldig stor! Og skulle det være ett eller annet, så får man uansett akkurat det barnet man har ønsket seg:)

Husker det var en tråd her for litt siden der de som hadde fått flere barn listet opp tid første fødsel kontra de som kom etter. Og det var mange som hadde brukt 10 timer pluss pluss på første som var nede i tre timer på andre! Tenk på det da! Sjansen er jo stor for at nr to kommer på mye kortere tid enn første!

Mulig dette ikke var svaret du var ute etter, men jeg måtte bare svare! Fødselen fører til noe så enormt stort at jeg klarer ikke la være å glede meg:)

Skrevet

Jeg gruer meg litt og gleder meg litt:) Har ikke gjort dette før, så aner ikke hva jeg går til. Har fått høre at jeg kan få prøve lystgass og akupunktur som smertelindring, fordi jeg helst vil unngå epidural, så da ble jeg litt beroliget. Men det kan jo tenkes at jeg skriker etter epidural når det står på.

Akkurat nå gruer jeg meg litt til ul neste tirsdag, fordi jeg da får høre om jeg skal ha ks eller ikke. Har foranliggende morkake. Er også redd for at de skal se noe galt som de ikke så i uke 20 *bankibordet*, og er faktisk redd for at de skal si at det er en gutt. Vi har jo kjøpt og fått masse i rosa:) Og vi er så innstilt på at det er ei jente. Men selvfølgelig så er babyen like velkommen om det er en han:) Jeg har nemlig fått høre at jeg har guttemage, skikkelig fotball på magen.

Jeg er redd for smerten, det må jo være en helt forferdelig smerte som vi må gjennomgå. Men gleder meg veldig til å få babyen i armene mine:)

Jeg tror vi må prøve å slappe av jeg, og ta ting litt som de kommer. Det er ikke alt her i verden som kan planlegges! Lykke til til dere alle:)

Skrevet

Gruet meg også en stund, selv om det er min femte ;) tror det er hetl normalt, man vet jo ikke helt hvordan det hele går, selv om man har prøvd det før til og med..

Helt sikker på at du kommer til å synes din lille er vakker, da ;)

Nå gruer jeg meg ikke mer, to dager før termin. Vil gjerne komme i gang snart og har funnet en slags ro med meg selv. Vet jo det godt kan gå et par uker ennå, men nå er det så nært at det føles liksom virkelig.

Skrevet

hei ,ja jeg gruer meg til fødselen. fødte for to år siden ei jente på 5 kilo, var en tøff fødsel men bla, drypp,epudural,vakum og narkose for at morkaka satt fast,så håper på en litt mindre unge nå og en letter fødsel,

Skrevet

Uff ja... 3 uker til terminen og nå angrer jeg på alle fødslene jeg har sett på Sykehuset på TV3, har hatt to lette fødsler, man har hørt at nr 3 kan være en luring.....

Skrevet

hei, jeg er førstegangs og gru-gleder meg.. gruer meg til smertene og om noe skulle gå galt, men gleder meg også til at fødslen skal starte og det virkelig skjer, for bynne å bli ganske så lei av å vente nå.. gleder meg heilt sjykt til å holde den lille jenta mi, som rent faktisk er inne i magen min. ( synes fortsatt det er heilt utrolig at et heilt menneske bor inni meg :P )

men har alle tankene som du har også.. og jeg skal ihvertfald få de til å tørke ho ganske så bra før jeg får hende opp på brystet så jeg ikke blir skremt.. synes ikke det er noe fint med sånn voks på, synes de ser døde ut da.. og det liker ikke jeg.. men tror nok heller ikke man tenker så mye på det når man først er oppe i situasjonen..

så, ja gruer meg litt til fødslen, men gleder meg til det er over og jeg får se min lille jente :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...