Gå til innhold

Helgene MÅ bare planlegges heretter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så engang et program på tv med Kristin Skogheim angående småbarns foreldres liv og hverdag. Der var det ei som kom med et godt råd, nemlig planlegg den kommende helga i god tid. Dette rådet tror jeg virkelig vi må følge nå. Orker ikke ha flere helger slik det vi har hatt nå. Vi tenkte vi skulle slappe av hjemme, gå tur, leke ute og bare ta det som det kom med unga. Men det var nok ikke så lurt. De gikk ganske så snart lei den ene aktiviteten etter den andre og de endte opp med å skrike og krangle hele tida!

Så snart vi snudde ryggen til dem, så var de i gang med et eller annet og de hylte og skrek og vi måtte snakke høyt til dem og roe dem ned. Jeg misliker sterkt å kjefte på ungene mine hele tiden, men de var i bråke- og kranglemodus hele tida. Den minste er 3 1/2 år og hun er ganske så høylytt til tider. Så snart storebror pirker borti henne, skriker hun til det høyeste hun klarer. Jeg syns det blir forferdelig slitsomt når hun hele tiden sier i fra på den måten, bare for å få oppmerksomhet. Derfor skal vi sette oss ned sammen og finne ut hva vi har lyst til å gjøre neste helg, for noe må vi bare gjøre. Flere som har samme dilemma og som kanskje har noen gode råd til oss?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he, hatt en hektisk dag i dag dere da=))

Ikke for å strø salt i såret, men vi har det heldigvis ikke slik=) Vi kan godt ha en eller 3 dager der vi bare er hjemme og slapper av, litt krangling er det uansett og det er jo bare sundt for dem!

Men etter 3 dager er det alltids en tur på butikken el noe annet uansett, sånn at det blir et lite avbrekk=) Ungene leker godt sammen, så lenge de kan være både ute og inne i øpet av en dag =))

Værre om vinteren når det er -20grader og helg... da kan det gå på nærvene noen ganger=)))) Så de gangene er det greit å ha noe alternativ =))

Skrevet

Her er livet herlig når vi ikke har noen planer, og kan ta hver dag som den kommer. Ungene går inn og ut som de vil, vi har masse lekeapparater i hagen, stor uteplass og stort hus. Blir de lei oss voksne stikker de opp på loftet på lekerommet, vil de være med oss går vi ut i hagen. Det er bare 16 mnd mellom våre, så de har alltid en lekekamerat=) I tillegg har vi barn på samme alder i kjellerleiligheten, som også går ut og inn i hagen.

Så baker vi litt innimellom, finner bassenget og bader, sykler på gårdsplassen osv.

Elsker sommeren!

Men... På vinteren kan vi ikke bare være hjemme, da må vi ut litt mer. Da planlegger vi dagen ved kjøkkenbordet, om det blir tur i skogen, i lekeland,i nærområdet, i sømmehallen eller bare på besøk...

Vi er ikke typene som planlegger noe som helst egentlig, hehe;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...