Gå til innhold

Hva skal dere ha til middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

skulle gjerne hatt noen nydelige tips som ikke tar så lang tid

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dagens meny TOK lang tid. Ikke å lage, men å koke. 6 1/2 time....

Har mange gode middager som ikke tar lang tid, men spørsmålet er.: "Hva har du i huset". Og hvor mye tid kan du bruke?

Du kan få et tips om du har følgende: Poteter, nakkekoteletter (evt urøkte svinekoteletter), melk, gulrot, erter (friske/frosne/hermetiske), eple, rømme (helst seterrømme), dill eller grasløk, sennep (skikkelig, ikke pølsesennep, men en grov type eller skarp type), salt og pepper.

12 middelsstore poteter (ca 800 g) skrelles (ikke nødvendig med nypoteter) og skjæres i 8 på langs, 4 nakkekotelletter legges over. Dryss med salt/pepper, ha noen skjeer melk i forma. Sett i 200 grader varm ovn i 30 min.

Imens: Skrell og skiv to gulrøtter, ha dem i kokende lettsaltet vatn i 2 min. Tilsett ertene og kok i 1 min til. Slå av vatne og avkjøl. Skrell et stort eple (helst et syrlig, hjelp evt til med 1 ts sitronsaft) og skjær det i små terninger. Bland 1 1/2 dl rømme med knapt 1 ss sennep, 1 ss tørket dill/grasløk (eller 2 ss fersk), 1/2 ts salt og 1/4 ts pepper. Bland erter/gulrot/eple i

Straks panna i ovnen er klar: MIDDAG!

Ellers: Fortell meg hva du har i huset, og jeg kan sikkert gi deg en annen ide....

Skrevet

vi skal ha lasagne:)

tar ikke så lang tid å lage, men tar ganske lang tid å steke, 40-50 min.

Skrevet

Her skal mannen kjøre og hente take away fra Maharaja (indisk), så skal vi kose oss med gode retter og nan til. :-)

Skrevet

Kyllingfilèt surret med bacon, brokkoli, kokt ris og fløtesaus.

DIGG!!!

Skrevet

I dag har jeg laget hjemmelagede kjøttkaker med gulerot, potet og ertestuing <3 Det er alltid like deiligt

Skrevet

Nam, nam kjøttkaker. I dag tror jeg ikke det blir middag her i huset. Jeg er sliten og alene med gutten på 11 mnd som får middagsglass. Blir nok noen stekte egg og litt bacon, kanskje. Eller bare en skive med varm brie og litt kirsebærsaus på ristet loff.

Skrevet

I dag blir det en Cæsarsalat en eller annen plass etter kino. Nam!

Skrevet

"restepizza" skal vi ha. Dvs pizza med div. rester på. Har igjen litt pølse, bacon, litt rester av div oster, paprika, løk. Også har jeg laget hjemmelaget pizzasaus av masse tomater som jeg også måtte bruke opp!

Skrevet

Her står det mellom pai og enkel potetstappe med brokkoli og pølse... ikke helt i lage mat modus i dag.

Skrevet

det blir pølse og chips her i dag. gutten fikk velge.

Skrevet

Det står mellom nakkekoteletter og pizza. Det blir pizza tenker jeg :)

Skrevet

FY, 16.58!

Ha valget mellom mat og restemat. Og så velge restematen.

Skrevet

jeg hadde valgt pizza jeg og. lurt å ha restemiddag på søndag. om man lager restemiddag da. for pizza kan bli dyrt om man baker selv-.

Skrevet

DYRT kan det sikkert bli. Men restemiddag er pizza uansett! Og det er MATEN jeg spiser, ikke PRISEN....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...