Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #1 Skrevet 9. august 2009 " Alle kaller" seg kristne., men hvordan kan man hvite hvem som er sanne kristne?
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #2 Skrevet 9. august 2009 Her har du tre forslag: Katolikkene er de sanne kristne, for de er flest. Katolikkene er ikke kristne i det hele tatt, for de tilber Maria. Enhver som kaller seg kristen, og enten kan snakke kristent eller har minst en besteforelder som var kristen, ER kristen.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #3 Skrevet 9. august 2009 Det sier seg vel av navnet. Kritsten er tilhenger av kristus. Altså vil jeg holde alle som tror på Jesus Kristus som guds sønn og at han døde på korset for å frelse menneskene for å være "kristne". Om man velger å følge den ene retningen eller den andre spiller ingen rolle. For meg er en sann kristen en som er villig til å ofre kritisk tenkning, logikk for å følge ett trossystem som åpenbart handler mer om makt enn noe annet.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2009 #4 Skrevet 10. august 2009 Undertegner denne: En kristen er villig til å ofre kritisk tenkning, logikk for å følge ett trossystem "som åpenbart handler mer om makt enn noe annet".
Anonym bruker Skrevet 10. august 2009 #5 Skrevet 10. august 2009 Enig i definisjonen om at en kristen er en som er tilhenger av Kristus - tror at Jesus var Guds sønn. Men en kristen som er villig til å ofre kritisk tenkning vil jeg kalle en "forblindet" kristen! Dessverre er det en del maktmennesker som søker lederposisjoner i kristne miljøer, og disse er sjelden gode representanter for kristendommen. Dessverre klarer de ofte å få uforholdsmessig mye makt over enkelte kristne. Men de fleste kristne jeg kjenner tenker heldigvis selv! Det er en grunn til at Gud har gitt oss en hjerne...
mamma1980 Skrevet 13. august 2009 #6 Skrevet 13. august 2009 en kristen person er en som tror på jesus kristus som sin frelser og tror på ham og lever for ham. en som ikke tror på jesus i sitt hjerte og som likevel kaller seg en kristen er ikke personlig troende i hjertet sitt og kan heller ikke gå rundt å kalle seg en troende/kristen. desverre er det mange som kanskje er personlig kristne men som ikke oppfører seg som en. da kommer vi inn på nåde,hjerte og gjerninger samt egoisme.... men det blir en annen diskusjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå