Bøtteknott Skrevet 9. august 2009 #1 Skrevet 9. august 2009 Hva kan jeg bruke for å ta hånd og fotavtrykk av sønnen min til det første ambumet hans? Vanlig vannmaling? Eller er det noe annet jeg kan kjøpe som blir finere?
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #2 Skrevet 9. august 2009 Om du MÅ ha det i album blir et avtrykk som du tar med skikkelig akvarellmaling best. Spør i en butikk som selger kunstnerutstyr. Koster deg kanpt mer enn 50-lapp for en passende farge, og det samme for en passende pensel. Da har du utstyr til både 2- og 3-årsdagen også. Men aller helst vil jeg foreslå at du tar en gipsavstøpning av hånd og fot og setter det inn i en liten ramme. Bruk gjerne farget gips. Gips og utstyr til å lage form får du på en god hobbyforretning.
Bøtteknott Skrevet 9. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. august 2009 Takk for tips :-) Jeg har tenkt å ta avtrykk med gips også, men må ha det i albumet også. Det er et album som man fyller inn info som allerede står der, så da må vi jo ta det med der også. Og nå er han snart 6 uker, så vi må kjappe oss litt nå :-) Han blir jo så fort stor!
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #4 Skrevet 9. august 2009 OK, et par lure tips: Bruk tørrfarge når du kjøper akvarellfarge. Da kan du blande selv med vatn når du trenger den. Ferdigblandet farge holder seg ikke så lenge. Ikke noe problem når man maler akvarell, større problem i et tilfelle som ditt. Og velg gjerne en ganske kraftig ("fargesterk") farge. Akvarellfarger er av natur litt sarte, og velger du da i tillegg en "fargesvak" farge, kan resultatet lett bli vel bleikt. Ellers: Kjøp en blokk skikkelig (men ikke for tykt) AKVARELLPAPIR og ta avtrykket på denne. Så venter du til det er helt tørt (gjerne en uke!), skjærer arket til (maler du arkkanten med lyserød/lyseblå akvarellfarge blir resultatet ekstra flott!) og limer det inn med f eks RX-lim (fås i alle bokhandlere, typisk "kontorlim", brukes også ofte på foto). Da får du mulighet til å ta flere avtrykk, om du ikke er fornøyd første gangen, og du får en litt mer "tredimensjonal" virkning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå